Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Do Palmknihy vstoupila skupina investorů

17:09, 3. 12. 2012

Trh s elektronickými knihami stále neztrácí dynamiku. Po ohlášeném vstupu na burzu výrobce čteček Wooky skupinu nových investorů získal obchod s elektronickými tituly Palmknihy. Noví majitelé získali podíly v nedávno vzniklé společnosti Palmknihy Holding. "Jedná se o skupinu českých fyzických osob," nechtěl být více konkrétnější zakladatel Palmknihy Jiří Vlček (na fotce). Podle informací Borovan.cz jedním z investorů je podnikatel Roman Valeš (Osiris Group, První agenturní).

Určitý podíl zůstal i někdejšími stoprocentnímu majiteli Vlčkovi. V rámci vstupu investorů dojde i k navýšení základního kapitálu ze 100 tisíc korun na 2,1 milionu. Podle Vlčka se vstup nových investorů dohodl již v loňském roce. Formálně však probíhá v těchto měsících. Palmknihy rovněž drží 50 procentní podíl v Palmknihy Slovakia a třetinový podíl v eBookservice.

Žádná oficiální čísla o českém trhu s elektronickými knihami dosud neexistují. Na trhu se pohybuje několik hráčů - kromě Palmknihy a Wooky rovněž Kosmas, eReading nebo eBux.cz. Prodeje se doposud počítají na tisíce kusů, byť čteček je mezi čtenáři přes 100 tisíc. Podle Vlčka se podíl e-knih v loňském roce pohyboval okolo 0,3 procenta knižního trhu. Letos by to mělo být 0,5 procenta a v roce 2015 již 15 procent. Objem tuzemského trhu s knihami se odhaduje na 4,5 až 5 miliard korun.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Palmknihy rostou

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.