Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
        
    

Čeští hráči kupují Battlefield 4 po tisících kusů

13:02, 4. 11. 2013

Nová verze počítačové hry Electronic Arts (EA) Battlefield 4, která se začala prodávat od 31. října, slaví na českém herním trhu úspěch.

Podle tuzemské pobočky EA počty předobjednávek Battlefield 4 překročily BF 3 o přibližně 20 procent, což představuje reálné prodeje v řádu tisíců kusů. Předchozí verze Battlefield 3 se přitom doposud prodalo od října 2011 na 75 tisíc kusů, čímž se stala jednou z nejlépe prodávaných her v Česku. V prodeji je zatím verze BF 4 pro PC, Xbox 360 (Microsoft) a PlayStation 3 (Sony). Na PlayStation 4 hra vyjde 22. listopadu a na Xbox One 29. listopadu.

Battlefield 4 spadá do takzvané kategorie first person shooter (FPS). Námětem hry je schylující se válka mezi Ruskem, USA a Čínou. Tu se snaží odvrátit elitní jednotka Tombstone. Hru vyvinulo studio EA Digital Illusions CE. První verze Battlefield 1942 se objevila na trhu v roce 2002. Od té doby se všech verzí prodalo po celém světě na 32 milionů kusů.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Foxconn CZ: firma, která v Pardubicích vyrábí datová centra, komunikační a telekomunikační produkty, v roce 2020 dosáhla obratu 107 miliard korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 19 miliard. "Firma těžila z poptávky po infrastruktuře, zaměřené na podporu práce a učení z domova a na cloudové služby." Čistý zisk meziročně klesl z 658 milionů na 340 milionů korun. Společnost loni vyplatila dividendu přes 2,4 miliardy korun (o rok dříve 695 milionů).

  • A 11: vydavatelství rozšiřuje nabídku prémiových titulů o nový magazín E&B, se kterým vstupuje do segmentu estate, designu, developerských projektů a architektury. Magazín vyjde poprvé na začátku října a to ve formátu 330 x 230 mm a s rozsahem minimálně 80+4 strany. Distribuce bude probíhat ve volném prodeji i řízeně na top osobnosti z oboru. Šéfredaktorkou je Jana Chuchvalcová, která v A 11 řídí B2B tituly PROFI Makléř & Reality nebo PROFI Poradenství & Finance.

  • Empresa Media: v dozorčí radě vydavatelství nahradil Filipa Doubka (který odešel ke Karlovi Komárkovi ml.) Jitka Věková, jinak provozní ředitelka Médea Group.

  • Rada ČT: poslanecká sněmovna odvolala členku rady Hanu Lipovskou. Pro hlasovali poslanci z ODS, ČSSD, ANO, Pirátů, TOP09 a STAN. Důvodem má být údajné porušení zákona a kandidatura za Volný blok. Dá se očekávat, že se Lipovská odvolá a že má slušnou šanci na výhru. Mimochodem, před lety člen Rady ČT a ČSSD Erazim Kohák kandidoval do Senátu a nikomu to nevadilo.

  • FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná ze čtvrtku 16. září vidělo 1,141 milionu diváků (podíl na sledovanosti 29,63 procenta) v cílové skupině 15+, v cílovce 15 až 69 dosáhl seriál podílu na sledovanosti 28,17 procenta.

  • Košík.cz: e-shop z rodiny Mall Group se dohodl na exkluzivní spolupráci se značkou kosmetiky Ryor. Nově tak nabízí více než stovku nejoblíbenějších produktů Ryoru.

  • Hit dne

    Eminem: Lose Yourself

Recenze

Cesta domů

Film Aleš Borovan

Filmová novinka režiséra, scenáristy a (dokonce) i kameramana Tomáše Vorla st. Cesta domů vykazuje stejně jako předchozí související film Cesta do lesa (2012) sestupnou tendenci v rámci celé volné trilogie.

Zatímco "jednička" Cesta z města (2000) byla sympatickým snímkem se silným tématem úniku z městské civilizaci a (především) díky Tomáši Hanákovi v hlavní roli a výtvarné stylizaci zachovávající alespoň částečně podmanivou a hravou sklepáckou poetiku, pro další volná pokračování jakoby Vorel marně hledal podobně silnou a pohromadě držící látku. Cesta do lesa a hlavně aktuální Cesta domů je spíše sledem tu více, tu méně zábavných scének, hala bala poslepovaným jednoduchoučkou kostrou autenticky bukolického žití na tom českém venkově. "Scénář jsem dal dohromady z příběhů a historek, které jsem tady (v okolí Rabštejna nad Střelou) slyšel nebo sám zažil," vysvětluje Vorel. Ano, to by odpovídalo.

Za takové situace je pak logické, že divák marně pátrá po motivaci a důvodech konání jednotlivých, nepříliš propracovaných postav. Proč Hanákova figura tak strašně, až sebezničujícím způsobem kalí? Nevíme. Stejně tak nevíme, proč revírník Ludva rovněž nebezpečně holduje alkoholu a proč se jednou zachová nepěkně ke své překrásné partnerce. Co zůstává, je pár vydařených momentů/skečů a autentická bio agitka, zaměřená proti hnojení, tradičním lidovým zvykům (pomlázka) a "špatným" potravinám (buchty, nutella, maso atd.), která je sice přesná, ale nepříliš nápaditá, takže vyznívá spíše jako nezáměrná karikatura. Výsostní autoři Vorlova formátu mívali na víc (Kouř, Kamenný most, Skřítek, Pražská 5).