Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Miliardář Bakala zruší Centrum Holdings k červenci 2014

aktualizováno
15:39, 6. 11. 2013

Rozsáhlá restrukturalizace mediálních aktivit miliardáře Zdeňka Bakaly, o které jsme informovali předplatitele před několika týdny, dostává přesnější obrysy.

Internetový hráč Centrum Holdings (CH) zfúzuje s vydavatelstvím Economia k 1. červenci 2014, značka samotná úplně zmizí z českého mediálního trhu. V příštím roce rovněž jako samostatná firma zanikne i Respekt Publishing (RP), který vydává týdeník Respekt. RP opět zfúzuje s Economií. Ještě předtím od 1. ledna 2014 dojde k propojení obchodních útvarů, kterým nyní šéfuje Pavel Vopařil.

Obchodníci Economie a CH začnou zastupovat i další mediální projekty - v tuto chvíli je od ledna dohodnuta spolupráce s Partners media, kteří stojí za portálem Penize.cz. Poveřený šéf Economie Kamil Čermák nevylučuje v blízkém výhledu akvizice existujících mediálních projektů, které jsou nyní na prodej.

Nová Economia bude obchodně stavět na třech pilířích: 1. prodej obsahu, přičemž od příštího roku se bude prodávat i část prémiového obsahu portálu ihned.cz. Cílovkou budou nově tuzemští decision makers. Plus společná nabídka inzerce. Tím se vydavatelství chce podle Vopařila dostat z cenové eroze inzerce. 2. Silný online svázaný s lokálními online produkty. 3. Servis pro malé a střední firmy.

Na výdajové stránce nastane/nastává mohutné škrtání. Z celkem ze 650 zaměstnanců všech tří firem bude do konce roku propuštěno 112, v případě Economie a Centrum Holdings to bude vždy cca 35 procent dosavadního personálního stavu. Ukončeny budou weby amapy.cz, fotoalba.centrum.cz a cafeweby typu crazycafe.cz nebo radiocafe.cz. Ukončen bude i lifestylový magazín Bel´mondo, ve kterém firma prodělala miliony korun. V letošním roce Economie opět skončí v minusových číslech (řádově desítky milionů korun), v příštím roce by už měla být "samofinancovatelná".

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • DigitalAd: začala nabízet klientům inzertní možnost sponzoringu free WiFi hotspotů na vlakových nádražích. Na projektu agentura spolupracuje s ČD – Telematika, která dodává internetový signál. DigitalAd na hotspotech exkluzivně nabízí reklamní prostor. V roce 2020 by se projekt měl rozšířit do velkých nákupních center a do sítí čerpacích stanic.

  • Info.cz: většinu vydavatelské firmy Info.cz Online Media bude vlastnit šéfredaktor Michal Půr, zbytek pak další členové redakce.

  • FTV Prima: druhá komerční televize dokončila stěhování z pražské Palmovky do budovy ve Strašnicích na Vinohradské ulici.

  • Ceny Anděl: 29. ročník cen České hudební akademie se bude konat 31. března 2020 v nové pražské hale O2 universum. Titulárním partnerem cen se stala Coca-Cola.

  • Zenith: mediální agentura ze skupiny Publicis Groupe odhaduje, že v roce 2020 reklamní investice v Česku porostou zhruba o 5 procent. Dominantní zůstane online a TV. "Růst bude tažený zatím stále se zvyšujícími investicemi z kategorie retailu včetně e-commerce. Růst podpoří i výroční sportovní události jako jsou olympijské hry v Tokiu nebo fotbalové Euro," uvedl David Krňák, chief media officer Publicis Groupe.

  • Zásilkovna: přepravila v pondělí 9. prosince 307 tisíc zásilek, nejvíce ve své téměř desetileté historii. Loňský rekord byl 202 tisíc zásilek za den. Zásilkovna očekává, že do začátku letošních Vánoc překoná hranici 350 tisíc přepravených zásilek za den.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Petra Zelenky Modelář.

Recenze

Petr Čornej: Jan Žižka

Jeden z pomyslných vrcholů letošní knižní sezóny v Česku. Přední český historik Petr Čornej po letech práce vydává objemnou (téměř 900 stran) biografii proslulého Jana Žižky v roce, kdy se připomíná 600. výročí výbuchu husitské revoluce. Po monumentální práci Josefa Pekaře, vydané v letech 1927 až 1933, je Čornejova kniha druhé nejrozsáhlejší dílo, které doposud bylo o Žižkovi napsáno.

Neporažený válečník Žižka v biografii vystupuje jako "odvážný, statečný, impulsivní a hluboce věřící polní velitel", jehož rozporuplné skutky motivovala upřímná oddanost husitskému pojetí božího zákona i touha odčinit osobní poklesky. Autor vnímá "husitskou dobu v širokém mezinárodním kontextu jako pozoruhodný, velký i tragický pokus nalézt cestu z labyrintu krize pozdně středověké Evropy."

Knihu Čornej vybavil podtitulem "Život a doba husitského válečníka". Přičemž ona "doba" je důležitější, než se na první pohled zdá. Šíře Čornejova záběru při vyčerpávajícím popisu Žižkova života a skutků a jejich kontextu je ohromující. Jen poznámkový aparát čítá 100 stran (!) plus dalších 40 stran seznamu pramenů. Čornej výborně kombinuje vysokou odbornost a erudovanost s přístupností pro alespoň trochu znalého čtenáře. Napínavě a moderně napsaná publikace tedy zavalí a inspiruje čtenáře množstvím faktů a souvislostí, není však úmorná a ubíjející.

Co je sympatické, že i přes množství nastudovaných pramenů autor k látce přistupuje s pokorou a s vědomím, že některé věci s odstupem stovek let není možné s určitostí popsat. Tedy jen "možná", "snad", "asi" nebo "s velkou pravděpodobností". Znamení Čornejovy vnitřní vědecké poctivosti. A další plus - sympatické odideologizování Jana Žižky. Tedy žádný téměř komunistický voják nebo kacířský lapka a rabiát. Nadčasová a autoritativní záležitost, která by neměla chybět v knihovně žádného milovníka české historie.