reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Portál idnes.cz má pro Babišův mediální tým závažnou jobovku

03:46, 21. 11. 2013

Jeden z hlavních generátorů návštěvnosti zpravodajského portálu idnes.cz (majitel Andrej Babiš) ztrácí své exkluzivní postavení.

Pro vydavatelství Mafra (MF Dnes, Lidové noviny, idnes.cz) to znamená velmi pravděpodobný pokles současné návštěvnosti na webu v řádu procent. Ministerstvo dopravy nyní oznámilo, že ve výhledu několika týdnů zpřístupní kompletní aktualizovaná data celostátního informačního systému o jízdních řádech. A to ve formě, která umožní i strojové zpracování údajů.

Tato zpráva představuje hrozbu zejména pro portál Idnes.cz. Velká část jeho návštěvnosti plyne ze služby Idos.cz, která dostává data od brněnské společnosti Chaps (majitelé Peter Chlebničan a Oltis Group). Ta zase má od roku 2001 exkluzivní smlouvu o datech jízdních řádů od ministerstva dopravy. Tento zažitý model, který Chapsu a Mafře generoval slušné příjmy v řádu desítek milionů korun z prodeje reklamy nebo z dotací, nyní končí. Na změnu tlačil zejména Seznam.cz (na fotce výkonný ředitel Michal Feix) miliardáře Iva Lukačoviče, který chce rozjet podobnou službu jako Idos.cz.

Podle Netmonitoru měl idnes.cz za měsíc září 2013 návštěvnost 3,95 milionu reálných uživatelů (RU) Z toho 1,76 milionu RU dělaly právě Jízdní řády. Nové jízdní řády od Seznam.cz by těmito čísly dokázaly výrazně zamíchat.