reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Komunikační agentura McCann-Erickson zažila nejslabší rok

18:57, 27. 11. 2013

Jedné z nejsilnějších reklamních/komunikačních agentur v Česku, McCann-Erickson Prague, se doposud nepodařilo zastavit dlouholetý pád výkonu.

V roce 2012 její tržby spadly o 36 procent na 228 milionů korun. Ještě hůře na tom byl celkový výsledek hospodaření - zisk meziročně klesl o 10 milionů na 6 milionů korun. Loni tak česká pobočka McCann-Erickson zažila vůbec nejslabší sezónu za posledních deset let. Kupříkladu v roce 2005 dokázala vygenerovat tržby ve výši 809 milionů a zisk 44 milionů korun.

Na firmu (na fotce výkonný ředitel Jan Binar) stejně jako na konkurenci dopadlo výrazné krácení komunikačních rozpočtů velkých klientů. McCann-Erickson pracovala například pro L´oreal, Seznam.cz, MasterCard, Ferrero Czech nebo Microsoft. V oblasti fluktuace klientů se jí dařilo se střídavými úspěchy. Ztratila značku Maggi (společnost Nestlé), která přešla ke konkurenční agentuře Publicis (sdružení Lion Communications), stejně jako Opel. Do spolupráce s Raiffeisenbank se jí vklínila agentura Nydrle (WPP).

Na druhou stranu loni získala značku Sunar (společnost Hero Czech), nové klienty UPC Česká republika, Škofin, ING Bank a v závěru roku 2012 i Vodafone. Kampaně pro některé z nich se však začaly realizovat až v roce 2013.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Adform: do pražské pobočky dánské technologické společnosti Adform, která poskytuje služby v oblasti digitální reklamy, nastoupila Radka Floreková. Na pozici platform solutions specialist bude zodpovídat za klíčové klienty na 7 trzích CEE regionu.

  • Elán: hudební vydavatelství Warner Music vysílá poprvé do digitální distribuce všechna alba legendární slovenské kapely. Od pátku 19. ledna se alba jako Ôsmy svetadiel, Nie sme zlí, Elán 3, Hodina slovenčiny atd. objeví na downloadovacích a streamovacích službách jako jsou Spotify, Deezer, iTunes, GooglePlay.

  • RIO Media: telekomunikační operátor má nové představenstvo - Marcel Dostal, Jaromír Štantejský a Jaroslav Hanyk, které nastoupilo po vstupu nového majitele, vehiklu Kaprain podnikatele Karla Pražáka.

Hit dne

Trailer k novému filmu Jiřího Vejdělka Tátova volha.

  • Na turné

    Mandrage
    02. 2.03. 3.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Nejtemnější hodina

Výjimečný herec v roli výjimečného politika, to je úchvatný film Nejtemnější hodina o nástupu Winstona Churchilla do funkce britského premiéra v temných dnech května 1940, kdy se německé tanky hnaly k pobřeží rozvrácené Francie, aby dokončily zničení francouzské armády a britského expedičního sboru, a kdy se ve Velké Británii vážně uvažovalo o dohodě s Hitlerem.

Takže máme tu výraznou osobnost ve výrazné době a režisér Joe Wright (Pokání, Pýcha a předsudek), scenárista Anthony McCarten (Teorie všeho) a geniální Gary Oldman (Robocop, Temný rytíř povstal, Jeden musí z kola ven atd.) tuhle šanci beze zbytku využili. Diváka tu nečekají žádné masové scény, překvapivé zvraty či bojové akce, "jen" dvě hodiny mluvících hlav a konverzací. Ovšem tak brilantně napsaných a Oldman je v roli stárnoucího, hodně osamělého a hodně vysmívaného starého vlka tak fascinující (i díky neuvěřitelné masce, za kterou stojí japonský profík  Kazuhiro Tsuji), že v kinech zapomenete dýchat.

A na některých místech se neubráníte silným emocím, to když si uvědomíte, jak moc je důležité, aby politik nebyl s prominutím sráč. S výjimkou možná až moc prvoplánovité scény v metru to je filmařina par excellance. Takže Oscaři za rok 2017 by měli být jasní: Nejtemnější hodina by si měla po zásluze napochodovat pro sošku za Nejlepší film, Nejlepší režii, Nejlepší scénář, Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli a Nejlepší masky. Skvělý filmový zážitek.