reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Komunikační agentura McCann-Erickson zažila nejslabší rok

18:57, 27. 11. 2013
Reklama/PR Aleš Borovan

Jedné z nejsilnějších reklamních/komunikačních agentur v Česku, McCann-Erickson Prague, se doposud nepodařilo zastavit dlouholetý pád výkonu.

V roce 2012 její tržby spadly o 36 procent na 228 milionů korun. Ještě hůře na tom byl celkový výsledek hospodaření - zisk meziročně klesl o 10 milionů na 6 milionů korun. Loni tak česká pobočka McCann-Erickson zažila vůbec nejslabší sezónu za posledních deset let. Kupříkladu v roce 2005 dokázala vygenerovat tržby ve výši 809 milionů a zisk 44 milionů korun.

Na firmu (na fotce výkonný ředitel Jan Binar) stejně jako na konkurenci dopadlo výrazné krácení komunikačních rozpočtů velkých klientů. McCann-Erickson pracovala například pro L´oreal, Seznam.cz, MasterCard, Ferrero Czech nebo Microsoft. V oblasti fluktuace klientů se jí dařilo se střídavými úspěchy. Ztratila značku Maggi (společnost Nestlé), která přešla ke konkurenční agentuře Publicis (sdružení Lion Communications), stejně jako Opel. Do spolupráce s Raiffeisenbank se jí vklínila agentura Nydrle (WPP).

Na druhou stranu loni získala značku Sunar (společnost Hero Czech), nové klienty UPC Česká republika, Škofin, ING Bank a v závěru roku 2012 i Vodafone. Kampaně pro některé z nich se však začaly realizovat až v roce 2013.