reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Skupině JCDecaux spadl zisk pod 100 milionů korun

13:51, 18. 3. 2013
Reklama/PR Aleš Borovan

Jeden z nejsilnějších hráčů na trhu venkovní reklamy, skupina JCDecaux, vykázal pokles výkonu. V roce 2011 mu spadly souhrnné tržby o devět procent na 726 milionů korun. Klesl i zisk - v meziročním srovnání ze 126 milionů na 89 milionů korun. Český JCDecaux zahrnuje cca osm firem či majetkových účastí, podnikajících v outdoorové reklamě v Praze i mimo hlavní město.

Skupinu táhly dolů zejména čísla společnosti Europlakat (velkoplošná reklama), jejíž tržby ve sledovaném období klesly o 14 procent na 305 milionů. Zisk spadl ze 45 milionů na 16 milionů korun. 

Naopak druhá klíčová firma, JCDecaux, Městský mobiliář (2400 citylight panelů v Praze) se pochlubila růstem: tržby skočily o čtyři miliony na 174 milionů, zisk ze 48 milionů na 53 milionů korun.