Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Investice zadavatelů do nákupu rádiového prostoru loni poprvé překročily 1,6 miliardy

18:53, 8. 2. 2020

Rádiové reklama v loňském roce pokračovala v mírném růstu. Celkové útraty zadavatelů a mediálních agentur v roce 2019 dosáhly 1,608 miliardy korun. Je to poprvé, kdy překročily hranici 1,6 miliardy.

V meziročním srovnání se jedná o nárůst o 33 milionů korun. Je za Q4 2019 čisté investice do reklamy činily 531,4 milionu oproti 513,5 milionu korun za stejné období o rok dříve. Cifry jsou založeny na objemu v ceníkových cenách mínus slevy a bartery, nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků. V úvahu se berou fakturované objemy, nikoli odvysílané.

V posledním kvartálu 2019 rostly sektory automotive, pneu, finance, nákupní střediska, restaurace, energetika a domácí elektro. Naopak klesali prodejci nábytku, dětského vybavení, HR, potřeby pro kutily a reality. "Situace na trhu v Q1 2020 je významně ovlivněna novou strukturou prodejních sítí a zejména přechodem rádií Active k Media Clubu. Jelikož probíhají jednání s klíčovými klienty a strany takticky nechtějí odkrývat své pozice, jakýkoli objektivní výhled Q1 aktuálně není možný."