reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Souhrnné tržby Vondráčkových agentur WMC/Grey a Actum překonaly půl miliardy

Dvě agentury WMC/Grey a Actum Digital, které ovládá komunikační a reklamní podnikatel Tomáš Vondráček (foto), mají za sebou vydařený rok 2021. Actum se dokonce podařilo překonat byznysový výkon z předcovidového roku 2019.

Souhrnné tržby obou firem za rok 2021 poprvé překonaly půl miliardy a dosáhly 531 milionů korun. Komunikační agentura WMC/Grey (provozní firma WMC Praha) předloni utržila 174 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 45 milionů (číslo včetně přefakturací). Stále je to pod úrovní roku 2019 (před pandemií čínského koronaviru), kdy společnost dosáhla tržeb 202 milionů.

Technologická digitální agentura Actum Digital (společnost Actum, Vondráček je zde CEO), poskytující služby v oblasti customer experience managementu, e-commerce, optimalizace obchodních procesů atd., ve stejném roce v Česku utržila 357 milionů korun. To je oproti roku 2020 nárůst dokonce o 96 milionů. Firma v roce 2019 získala tržby na úrovni 275 milionů korun (opět všechny cifry včetně přefakturací).

V solidním plusu byla zejména Actum, která předloni vygenerovala net profit 66 milionů korun (o rok dříve 17 milionů). Tato agentura působí i mezinárodně, pobočky má kromě Česka i v Nizozemí a v Německu. WMC/Grey byla ve sledovaném období v plusu 6,5 milionu (6,1 milionu).

WMC/Grey v roce 2021 získala nové klienty - kromě jiných výrobce obuvi a doplňků Baťa, kosmetický koncern L’Oréal, tabákovou společnost Imperial Tobacco nebo pivní značku Braník. Agentura zároveň prodloužila a rozšířila spolupráci se třemi brandy z portfolia skupiny Kofola ČeskoSlovensko, a také se společnostmi Vitana a Pražská energetika. Podle všeho se Vondráčkovým firmám dařilo loni a rovněž letos má před sebou solidní výhled. Jen Actum Digital chce podle Vondráčka letos nabrat 80 až 100 nových lidí.