reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Publicistika ČT opět odflákla LGBT téma, regulátor konstatoval porušení zákona Hráči dne

14:18, 10. 3. 2023
Televize Aleš Borovan

Další kauza, potvrzující aktuálně velké problémy zpravodajství a publicistiky České televize, které podle regulačních orgánů v některých ohledech nedokáží dodržovat ani ty nejzákladnější standardy novinářské profesionalisty. Například dodržování zákonů České republiky a nebo nároky vyváženosti. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání čerstvě konstatovala porušení zákona u jedné z reportáží ČT, a opět u problematického pořadu 168 hodin. Ten je již proslulý tím, že z neznámých důvodů přicmrndává LGBT aktivistům a ideologii (viz. níže), což je v rozporu s nároky na veřejnoprávní novinařinu.

"Rada... upozorňuje provozovatele vysílání Česká televize, na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 (zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, pozn. aut.), jehož se dopustil odvysíláním 168 hodin, resp. příspěvku Duhový coming out, dne 13. listopadu 2022 od 21:30 hodin na programu ČT1, kde uvedl, že návrh ústavní novely na definici manželství výhradně jako svazku muže a ženy má svůj vzor v Srbsku, Bělorusku a Rusku, přestože v uvedených zemích na rozdíl od České republiky není legislativně ukotveno registrované partnerství stejnopohlavních párů a nelze tedy dané právní rámce stavět naroveň. V reportáži tak nezazněly všechny informace nezbytné k tomu, aby si divák mohl na věc utvořit svůj svobodný názor."

Není to poprvé, kdy pořad 168 hodin odfláknul práci, porušil zákon nebo Etický kodex ČT. O řadě případů jsme psali již dříve, viz zde, zde nebo zde. Úpadek novinářské profesionality může kromě jiného signalizovat, že se situace v publicistických pořadech Kavčích hor řediteli zpravodajství a sportu ČT Zdeňkovi Šámalovi (foto) vymyká z rukou. Dobré je doplnit, že redakci Aktuální publicistiky, pod kterou spadá 168 hodin, podle webu stanice vede Andrea Majstorovičová, která natočila řadu filmů s homosexuální tématikou.

Nezvládnutá situace v publicistice ČT zase podkopává pozici ředitele Petra Dvořáka při případném vyjednávání s politickými hráči o svém třetím mandátu v čele ČT (nový ředitel Kavek se má volit v červnu). Ad dvě, za podmínek porušování zákona publicistikou ČT bude krajně obtížné prosadit navýšení koncesionářských poplatků, o což se právě Dvořákův tým snaží v zákonodárných sborech.