Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká Publicis Groupe dostala posily do strategického týmu ze zahraničí

17:08, 13. 3. 2024

Velká komunikační skupina Publicis Groupe (majitelem stejnojmenný koncern, sídlící ve Francii) rozšiřuje strategický tým o dva seniorní stratégy s mezinárodními zkušenostmi.

První novou tváří v pražské centrále je britský stratég Fola Williams (vpravo), který nastoupil na nově vytvořenou regionální pozici Chief Strategy Officer pro CEE. Do Publicisu přešel z francouzské pobočky agentury Wavemaker, kde působil posledních šest let. Druhou posilou je strategic planner Madhura Mukherjee (vlevo), která přichází z indické Ogilvy.

Williams bude mít na starosti "jak celkové zvýšení úrovně strategických kompetencí skupiny v zemích střední a východní Evropy, tak i podporu stratégů a media plannerů přímo na českém trhu". Část svých kapacit tak bude věnovat i projektům pro tuzemské klienty Publicis Groupe. Během kariéry prošel agenturami CIA Medianetwork, Carat, Digitas nebo M&C Saatchi ve Velké Británii a Francii. Podílel se na regionálních i globálních komunikačních strategiích pro značky v oblasti sportu, médií, zábavy, módy i luxusního zboží pro značky jako Netflix, Betclic, Sony Playstation, Nike, Virgin Media, Heineken, Havana Club a Universal Music.

Mukherjee dříve působila na seniorních pozicích agentur Ogilvy, VLMY&R, Publicis India či Havas. Má praxi se značkami z oblasti módy, kosmetiky, FMCG, technologií, financí, vzdělávání, zdravotnictví a zábavy. Podílela na řadě kampaní a formování strategií značek jako Unilever, Reckitt Benckiser, Lakmé nebo Lenovo. V české Publicis Groupe nastoupila do strategického oddělení vedeného Tomášem Preňkem. To zajišťuje strategické plánování primárně pro komunikační agentury Saatchi & Saatchi, Leo Burnett a MSL. Jako senior brand strategist se bude v rámci týmu věnovat hlavně mezinárodním klientům skupiny, jako je Pilsner Urquell, PMI nebo Garnier.

V uplynulém roce 2023 uspěla skupina Publicis Groupe dle vlastních slov celkově v 60 procentech mediálních tendrů, ve kterých získala 23 nových klientů s mediálními investicemi v souhrnné výši téměř půl miliardy korun. Dalších 6 klientů loni skupina obhájila. Mezi nové klienty patří vedle zmíněné společnosti XXXLutz také například SwisslifeDoosan BobcatFoodoraPfizerLancome, MieleMoët HennessyPortuVeolia nebo Pluxee (dříve Sodexo). V globálních tendrech Publicis naopak v minulém roce ztratil Nestlé a E.ON.