Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Soukup rozehrál brilantní televizní partiiAnalýza

16:17, 17. 12. 2012

Adeptů na televizního vítěze letošního roku je vícero: Petr Dvořák za rozpohybování zatu(c)hlé tvorby a dramaturgie České televize, Marek Singer za výborné ekonomické výsledky Primy nebo Jan Andruško za rozjezd hned dvou televizních kanálů v jednom roce. Všechny tyto výkony však stojí "pouze" samy o sobě, nepřekračují vymezenou škatulku běžného provozu daného média. Borovan.cz proto pro tento rok volí další jméno z televizní branže: Jaromír Soukup.

Ten v uplynulých měsících rozehrál široce pojatou, komplexní, dravou, ofenzivní a brilantní partii, díky které sledování televizního trhu získalo po čase nádech určité rozkoše. Díky několika tahům se Soukup (a je jedno, zda pod tímto pojmem rozumíme mediální agenturu Médea nebo vydavatele a investora Empresa Media) stal důležitým partnerem pro všechny relevantní a znepřátelené hráče na trhu. A to pro každého jinak. Po pořádku.

S Novou rozjel další projekt měření televizní sledovanosti. Zároveň díky TV Barrandov má stále přístup k datům konkurenčního projektu Asociace televizních organizací. V pohodě si tak bude moci vybrat ty data, které jeho televizi budou vyhovovat lépe, nebo budou nabízena z příznivější cenu. 

Navíc, CET 21, se kterou je Soukup v holportu kvůli televiznímu měření, pomalu zjišťuje, že se mediální podnikatel nespokojí jen s pozicí kooperujícího partnera, ale že chce více. Příchod nových členů Sdružení pro měření sledovanosti, kteří jsou rovněž Soukupovými klienty (podle informací Borovan.cz se má jednat o Mountfield a CK Fischer), nutí ředitele Novy Jana Andruška k nejvyšší obezřetnosti. 

S druhou komerční televizí Primou Soukup plánuje společný prodej reklamy TV Barrandov. A mediazastupitelství Media Master, které zatím prodává reklamu České televizi, si rovnou nastěhoval do baráku na Barrandově. S prosíkem za Soukupem přišli i hoši z TV Pětka, které docházejí peníze Luboše Měkoty. Jenže ono dá hodně práce uvést do pucu TV Barrandov, natož další celoplošnou stanici.

Šéfka Ringier Axel Springer a zájemce o jakoukoliv televizi Libuše Šmuclerová sleduje, jak jí bulvární Sedmička ubírá inzerci v Blesku, ale současně se se Soukupovými periodiky spojí při prodeji části reklamy.

A to se již nezmiňujeme o inzertním budgetu mediazastupitelství Médea, který je zajímavý a důležitý pro všechny společně. A kvůli kterému televize a další média překousnou ledaccos (kolegové z Economie by mohli vyprávět).

Každý z relevantních televizních hráčů tak Soukupa pro některý ze svých plánů potřebuje, pro každého je nějak důležitý. Šéf Empresa Media a Médea je tak v pozici, kdy bude moci drobnými tahy udržovat jednotlivé televize či vydavatelství ve vzájemných půtkách a tím je všechny oslabovat.  Sám bude s vynaložením jen omezené námahy sílit. Uvidíme, jak tuto chytrou a dost ojedinělou výchozí pozici využije v následujícím roce.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Škoda Auto: s okamžitou platností se ujímá funkce předsedy představenstva společnosti německý manažer Thomas Schäfer. Na této pozici po téměř pěti letech vystřídal Bernharda Maiera. Schäfer od roku 2015 zastával funkci předsedy představenstva a výkonného ředitele Volkswagen Group South Africa, kde zodpovídal za rozvoj koncernových značek v regionu subsaharské Afriky.

  • Brutal Assault: největší metalový festival ve střední Evropě se připojí k EMF (Evropská aliance metalových festivalů), prvnímu mezinárodnímu online festivalu s exkluzivním obsahem, který vzniká ve spolupráci 13 "klasických" festivalů. K hlavním tahákům budou patřit Sabaton, Rotting Christ, Napalm Death nebo Tesseract (celkem 130 kapel). Streamovaný EMF startuje 7. srpna, vstupenky jsou k dostání na adrese www.MetalFestivalAlliance.com.

  • O2 Czech Republic: valná hromada operátora rozhodla o snížení základního kapitálu společnosti zrušením vlastních akcií, a to v rozsahu celkové částky 93 379 100 korun. To znamená z částky 3 102 200 670 korun na 3 008 821 570 korun.

  • PPF: novým předsedou a členem dozorčí rady investiční skupiny PPF (majitel Petr Kellner) se stal Ivo Nesrovnal. Nahradil Ladislava Chvátala (ředitel pro řízení strategických projektů skupiny PPF).

  • Tiscali Media: internetové vydavatelství (Tiscali.cz, Games.cz, Osobnosti.cz, Dokina.cz atd.) podnikatele Kamila Koupého v roce 2019 utržilo 74 milionů korun, podobně jako o rok dříve. Čistý zisk se meziročně snížil z 5,7 milionu na 3,9 milionu korun.

  • Heureka FinCo: výplata prvního úrokového výnosu z dluhopisů s pevnou úrokovou sazbou ve výši 5,25 procenta p.a. za výnosové období od 14. února 2020 do 14. srpna 2020 proběhne 14. srpna 2020. Rozhodný den je 15. červenec 2020.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.