Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Soukup rozehrál brilantní televizní partiiAnalýza

16:17, 17. 12. 2012

Adeptů na televizního vítěze letošního roku je vícero: Petr Dvořák za rozpohybování zatu(c)hlé tvorby a dramaturgie České televize, Marek Singer za výborné ekonomické výsledky Primy nebo Jan Andruško za rozjezd hned dvou televizních kanálů v jednom roce. Všechny tyto výkony však stojí "pouze" samy o sobě, nepřekračují vymezenou škatulku běžného provozu daného média. Borovan.cz proto pro tento rok volí další jméno z televizní branže: Jaromír Soukup.

Ten v uplynulých měsících rozehrál široce pojatou, komplexní, dravou, ofenzivní a brilantní partii, díky které sledování televizního trhu získalo po čase nádech určité rozkoše. Díky několika tahům se Soukup (a je jedno, zda pod tímto pojmem rozumíme mediální agenturu Médea nebo vydavatele a investora Empresa Media) stal důležitým partnerem pro všechny relevantní a znepřátelené hráče na trhu. A to pro každého jinak. Po pořádku.

S Novou rozjel další projekt měření televizní sledovanosti. Zároveň díky TV Barrandov má stále přístup k datům konkurenčního projektu Asociace televizních organizací. V pohodě si tak bude moci vybrat ty data, které jeho televizi budou vyhovovat lépe, nebo budou nabízena z příznivější cenu.

Navíc, CET 21, se kterou je Soukup v holportu kvůli televiznímu měření, pomalu zjišťuje, že se mediální podnikatel nespokojí jen s pozicí kooperujícího partnera, ale že chce více. Příchod nových členů Sdružení pro měření sledovanosti, kteří jsou rovněž Soukupovými klienty (podle informací Borovan.cz se má jednat o Mountfield a CK Fischer), nutí ředitele Novy Jana Andruška k nejvyšší obezřetnosti.

S druhou komerční televizí Primou Soukup plánuje společný prodej reklamy TV Barrandov. A mediazastupitelství Media Master, které zatím prodává reklamu České televizi, si rovnou nastěhoval do baráku na Barrandově. S prosíkem za Soukupem přišli i hoši z TV Pětka, které docházejí peníze Luboše Měkoty. Jenže ono dá hodně práce uvést do pucu TV Barrandov, natož další celoplošnou stanici.

Šéfka Ringier Axel Springer a zájemce o jakoukoliv televizi Libuše Šmuclerová sleduje, jak jí bulvární Sedmička ubírá inzerci v Blesku, ale současně se se Soukupovými periodiky spojí při prodeji části reklamy.

A to se již nezmiňujeme o inzertním budgetu mediazastupitelství Médea, který je zajímavý a důležitý pro všechny společně. A kvůli kterému televize a další média překousnou ledaccos (kolegové z Economie by mohli vyprávět).

Každý z relevantních televizních hráčů tak Soukupa pro některý ze svých plánů potřebuje, pro každého je nějak důležitý. Šéf Empresa Media a Médea je tak v pozici, kdy bude moci drobnými tahy udržovat jednotlivé televize či vydavatelství ve vzájemných půtkách a tím je všechny oslabovat.  Sám bude s vynaložením jen omezené námahy sílit. Uvidíme, jak tuto chytrou a dost ojedinělou výchozí pozici využije v následujícím roce.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

  • Pemic Books: opatrovníkem velké knižní distribuce se po nedávném náhlém úmrtí majitele Petra Michálka (květen 2019) stává advokát Pavel Pěnkava. Tato funkce skončí uplynutím dvou měsíců od pravomocného skončení dědického řízení po zemřelém.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.