Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Oldřich BajerEsa

manažer, investor
19.6.1976
Vzdělání:
  • dopravní fakulta v Pardubicích
Kariéra:
  • v roce 1997 založili s Ondřejem Tomkem společnost NeCentrum, která provozovala portál Centrum.cz a Centrum.sk
  • po několika měsících fungování firma PriceWaterhou­seCoopers do firmy přivedla rizikové investory Intel Capital a Baring Communications Equity
  • na konci roku 2007 oba prodali své podíly fondu Warburg Pincus, neoficiálně se mluvilo o částce dvě miliardy korun
  • na jeden rok odjel do Londýna
  • poté investoval do několika projektů, mimo jiné má podíl v módním e-shopu Zoot a v produkční firmě Ameba Production (festival Rock for People, Kašpárek v rohlíku)
  • Zoot se v průběhu roku 2018 dostal do brutálních dluhů, které vyústili v insolvenci a reorganizační plán. V jeho rámci řada investorů přišla o stovky milionů. Novým majitelem Zootu se stal Natland
  • Bajer se z problémového Zootu stahuje na konci roku 2018
  • v létě 2019 jmenován CEO velké e-commerce skupiny Mall Group
Záliby:
  • trombón
  • cestování
Zvláštní poznámka:
  • dva synové
Odkazy:
Chcete-li doplnit některý z údajů, neváhejte a napište nám na info@borovan.cz

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

  • Zásilkovna: logisticko-technologická firma navýšila počet výdejních míst v Česku, kde si lidé mohou vyzvednout zásilky, na více než 3 tisíce. V letošním roce plánuje Zásilkovna navýšit jejich počet až na 4 tisíce. Výdejní místa bude rozšiřovat také v zahraničí, především na Slovensku (cíl pro 2020 je 1200), Maďarsku (790) a Rumunsku (800). Celkově by skupina Packeta, majitel Zásilkovny, měla na konci roku 2020 mít kolem 6800 výdejních míst.

  • Mighty Sounds: 16. ročník letního festivalu (punk, rock‘n’roll, reggae, hc, ska a rockabilly), přesunutý z roku 2020, proběhne 9. až 11. července 2021 na letišti Aeroklubu Tábor. Drtivá většina kapel z line-upu pro rok 2020 již potvrdila svou účast i v roce 2021, oznámily bez další podrobnosti pořadatelé.

  • Rixo.cz: do online pojišťovací služby z podnikatelského impéria Jiřího Šmejce se doposud registrovalo na 18 tisíc klientů. Na počátku roku to bylo 10 tisíc klientů. Zatímco v lednu zákazníci nahrávali v průměru 10 pojišťovacích smluv denně, nyní je to až 300 smluv za den. Služba chce mít do 3 let 5 procent pojišťovacího trhu v Česku.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.