Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Zdeněk BakalaEsa

investor
7.2.1961
Vzdělání:
  • podle svazku StB, který na něj vedla, má být vyučeným dámským krejčím
  • studoval na University of California v Berkeley a na Dartmouth College
  • titul MBA
Kariéra:
  • pracoval v investičních bankách v New Yorku a Londýnu
  • po návratu z emigrace vedl pobočku Credit Suisse First Boston
  • v roce 1994 založil investiční firmu Patria Finance
  • v roce 2000 Patrii prodal KBC
  • v roce 2004 koupil se skupinou investorů Karbon Invest, který ovládal OKD a Českomoravské doly (o původu peněz na akvizici se spekuluje)
  • stal se tak vlastníkem 45 tisíc hornických bytů
  • s Crossroads Capital Investments Inc ovládá RPG Partners, která zprostředkovaně drží většinu v důlní společnosti New World Resources
  • v roce 2006 koupil ztrátové vydavatelství Respekt Publishing
  • v roce 2008 získal od německých vlastníků vydavatelství Economia (Hospodářské noviny, Ekonom, Odpady, Obchodní věstník)
  • v roce 2011 s Bakalovou pomocí vzniklo Prague Game Studios, které vyvíjí počítačové hry pod značkou Warhorse Studios
  • na jaře 2013 koupil prodělečnou firmu Centrum Holdings (aktualne.cz)
  • kromě toho je většinovým vlastníkem Luxury Brand Management, pod kterou spadá kupříkladu soutěž Česká Miss
  • financoval debutový film Václava Havla Odcházení nebo výstavbu Knihovny Václava Havla
  • vlastní cyklistickou stáj Quick-Step, kozí farmu v Česku a vinařství v Jihoafrické republice
  • jeho majetek se odhaduje na více než miliardu dolarů
Záliby:
  • Václav Havel
  • cyklistika
  • doutníky
  • kvalitní jídlo
Zvláštní poznámka:
  • jeden syn z prvního manželství
  • s manželkou Michaelou Bakala (svatba 2010) čtyři děti
  • sídlo na šumavské Modravě, většinu času však tráví ve Švýcarsku
Odkazy:
Chcete-li doplnit některý z údajů, neváhejte a napište nám na info@borovan.cz

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Live Nation: koncertní agentura přiveze do Česka koncert jazzového klavíristy Herbieho Hancocka. Akce se uskuteční na podzim v Praze v nové hale O2 universum.

  • Axocom: vlastnictví televizní firmy bylo převedeno z mediální podnikatelky Eriky Luzsiczy na slovenskou společnost Elite Development. Tu podle slovenského obchodního rejstříku ovládá Luzsicza ze 100 procent.

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.