Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Jiří MenzelEsa

herec, režisér, scénárista, spisovatel, divadelní režisér
23.2.1938
Vzdělání:
  • v roce 1962 absolvoval na pražské FAMU režii
Kariéra:
  • jeho debut Ostře sledované vlaky získal v roce 1966 Oscara
  • nominaci na Oscara získal ještě film Vesničko má středisková v roce 1987
  • film Skřivánci na niti obdržel Zlatého medvěda v roce 1990
  • celkem natočil na 16 celovečerních filmů
  • je rovněž renomovaným divadelním režisérem, jeho inscenace Mandragora se hrála 11 let v letech 1965 až 1976. Spolupracoval s Činoherním klubem a Vinohradským divadlem
  • režíroval divadlo i v zahraničí (Bulharsko)
  • zahrál si i desítky rolí, z nich některé hlavní
  • učil na FAMU, ale často absentoval
  • autorem dvou knih fejetonů Tak nevím

 

Záliby:
  • film
  • divadlo
Zvláštní poznámka:
  • syn spisovatele Josefa Menzela
  • nositel francouzského vyznamenání Rytíř umění a literatury
  • v roce 2004 se oženil s Olgou Kelymanovou
Odkazy:
Chcete-li doplnit některý z údajů, neváhejte a napište nám na info@borovan.cz

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.