Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Robert PorkertEsa

manažer, producent
20.3.1965
Vzdělání:
  • pedagogická fakulta University Karlovy, obor učitelství pro první stupeň
Kariéra:
  • začínal jako lepič plakátů a bedňák
  • poté nastoupil do koncertní agentury Pragokoncerts jako produkční
  • v roce 1993 stál u zrodu agentury Interkoncerts
  • v roce 2004 do ní oficiálně vstoupila globální agentury Clear Channel (dnes Live Nation)
  • díky tomuto napojení do Česka vozí největší globální hvězdy - Madonnu, Depeche Mode, Metallicu, Stinga, Red Hot Chili Peppers, Pearl Jam, Prodigy, Rihannu, Tinu Turner, Iron Maiden. Na největší koncert - The Rolling Stones na Letné v roce 2003 - přišlo skoro 90 tisíc lidí
  • obrat firmy se pohybuje okolo 400 milionů korun ročně
  • v posledních letech diverzifikuje byznys, kromě koncertů sází i na výstavy typu Tutanchamonova hrobka, Bodies.
  • česká Live Nation organizuje obří turné obnovené Lucie 2014
Záliby:
  • sport - badminton, squash
Zvláštní poznámka:
  • dvě děti
Odkazy:
Chcete-li doplnit některý z údajů, neváhejte a napište nám na info@borovan.cz
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

  • Live Nation: koncertní agentura v červnu 2018 přiveze do pražské O2 Arény koncert americko-kanadských alternativních rockerů Arcade Fire.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.