Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Albatros Media: nepotřebujeme speciální státní dotace, spoléháme na vlastní úspory a rezervyHráči dne

08:15, 11. 4. 2020

Silný, sympatický a spíše výjimečný postoj v momentě, kdy i řada firem místních miliardářů po sedmi letech konjunktury natahuje ruku ke státu pro dotace. Největší knižní nakladatelství v Česku Albatros Media (AM) vlastní miliardářská dvojice Silke a Jaroslav Horákovi. AM nežádá o podporu v rámci aktuálně připravovaného balíčku financí pro vybrané nakladatele ani o jinou specifickou státní pomoc, podporu nebo dotaci nad rámec plošných opatření, která jsou k dispozici pro všechny firmy v České republice.

"Současná situace na nás doléhá stejně jako na všechny ostatní subjekty v oboru, i nám se ze dne na den zastavil přítok hotovosti. Albatros Media je však zodpovědnou a stabilní společností, která za současné kritické situace spoléhá na zásadní interní úsporná opatření a na vlastní provozní rezervy, a využije pouze běžných státních podpůrných nástrojů na plošnou pomoc všem firmám," uvádí firma, kterou vede ředitel Václav Kadlec (foto).

Doplňme, že AM za poslední čtyři fiskální roky vytvořila kumulativní čistý zisk ve výši 256 milionů korun. Odpisy každoročně dosahovaly řádu vysokých desítek milionů korun. Na druhou stranu běžel i investičně náročný, rozsáhlý akviziční program (i za pomoci bankovního financování Raiffeisenbank).

"Navzdory vlastní složité situaci naopak od začátku krize podporujeme další subjekty. Knihkupcům jsme prodloužili splatnost faktur, po celou dobu výpadku tržeb garantujeme všem našim zaměstnancům příjem ve 100 procent výši. Autorům, překladatelům, grafikům a všem dalším spolupracovníkům také hradíme včas a spolehlivě veškeré jejich pohledávky. Považujeme nicméně za nutné, aby se k této pomoci a podpoře přidal co nejrychleji stát, protože není v silách Albatros Media celý trh zachránit. Podporujeme a vítáme proto veškeré dosavadní kroky ministerstva kultury směřující především k záchraně malých nakladatelů."

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Alza.cz: největší český e-shop přidává do nabídky další segment. Prostřednictvím partnerského prodeje zde zákazníci mohou nakoupit také nápoje. V první vlně se jedná o vína a destiláty, brzy však bude do sortimentu zařazeno také pivo a nealkoholické produkty jako minerální vody, limonády nebo energetické nápoje.

  • Jaromír Nohavica: po půlroční pauze se vrací k živým koncertům. V závěru srpna vstoupí třikrát v Ostravě, na počátku září pak dvouhodinovým koncertem zakončí divadelní pražskou přehlídku Hvězdné léto pod žižkovskou věží.

  • Internet Info: internetové vydavatelství má nového produktového ředitele - od 1. srpna se jím stal Erik Dvořák. Ten donedávna působil na pozici šéfa Online divize vydavatelství Mladá fronta. Produktový tým se rozšiřuje i několik dalších bývalých zaměstnanců Mladé fronty.

  • Deník N: levicový internetový deník, který spoluvlastní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů, od roku 2018 až doposud (1H 2020) prodělal 49 milionů korun. Vyplývá to z vyjádření ředitele vydavatelství Jána Simkaniče. "Naši provozní ztrátu přitom průběžně snižujeme a v druhém čtvrtletí roku 2020 už byla měsíčně nižší než jeden milion korun. Jde o velice pozitivní trend, a pokud by se vše vyvíjelo jako dosud, měli bychom šanci dosáhnout vyrovnaného hospodaření už v průběhu příštího roku, tedy o rok dříve, než jsme plánovali," tvrdí Simkanič.

  • Nakladatelství CREW: velká knižní firma, specializovaná na komiksy, rozjíždí novou ediční řadu Legendy. Ta představí ty největší komiksové ikony Marvelu a DC. Prvním titulem se stane Wolverine: Znovuzrození. Další chystané tituly: Návrat temného rytíře, Arkham: Pochmurný dům v pochmurném světě nebo Batman: Temné zrcadlo.

  • A11: do inzertního vydavatelství, zaměřeného na regionální a lokální tituly, nastoupila jako team leader Adéla Zajíčková (ex-Mladá fronta). Na starosti bude mít kromě stávajících lokálních a B2B titulů i obchod nových magazínů, které vydavatelství chystá na podzim.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.