Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Brněnský telekomunikační operátor Smart Comp. rozděloval miliony z loňského slušného ziskuHráči dne

08:42, 16. 7. 2020

Střední telco operátor z Brna, společnost Smart Comp., rozděloval miliony z velmi příjemného čistého zisku za rok 2019. Firma, která provozuje telekomunikační síť netbox a nabízí přístup k internetu, digitální televizi Kuki TV a telefonii (virtuální mobilní operátor netbox Mobil), loni skončila v net profitu přes 52 milionů korun (o rok dříve 50 milionů). Odpisy byly na úrovni 21 milionů. Na nedávné valné hromadě se prosadil návrh akcionáře Marka Bukala (foto) rozdělit z celkového sumy zisku 2019 na dividendách cca 10 milionů korun. Zbytek pak bude určen na financování plánovaného upgrade páteřní sítě na 100 Gbps. upgrade přístupové sítě atd.

Firma měla ke konci roku 2019 na nerozděleném zisku částku přes 211 milionů korun. Dalším spolumajitelem společnosti je vedle Bukala Pavel Vávra (člen představenstva).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • A 11: vydavatelství Aleš Zavorala (nejedná se o spolumajitele Alza.cz, pozn. aut.), specializující se na lokální a odborné tituly, koupilo od mediální firmy Empresa Media ochranné známky někdejšího časopisu Mladý svět. Ten vycházel od roku 1959 a jehož vydávání skončilo sloučením s časopisem Instinkt. A 11 získalo ochranné známky Mladý svět, MS mladý svět a Už jsi čet' Mladý svět? Časopis prodával v době své největší slávy stovky tisíc výtisků na vydání. Obnovený časopis má začít vycházet na začátku roku 2021.

  • Czech Social Awars: vítězové, "osobnosti českých sítí" - Richard a Karin Krajčovi, Ester a Josefina, Petr Ludwig, Anna Julie Slováčková, Kovy, Petr Mára, Dominik Feri, Anna Šulc, Jitka Nováčková, Not So Funny Any, Masterchef 2020 Roman Staša a Iva Pazderková.

  • Vodafone: společně se skupinou COOP a Materna Communications navyšují kapitál ve virtuálním operátorovi COOP Mobil (každý z nich vlastní třetinu). Každý společník do základního kapitálu poslal cca 6 milionů, celkem se ZK COOP Mobil navýšil na 18,45 milionu korun.

  • Valmont CR: rozsáhlá síť prodejen tisku, tabákových výrobků a značkového alkoholu Tabák Valmont, kterou ovládá slovenský miliardář a mediální boss Ivan Kmotrík, v roce 2019 utržila 2,012 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 12 milionů méně. Čistý zisk klesl z 90 milionů na 17 milionů korun. Odpisy byly 36 milionů korun. Valmont CR v Česku provozuje přes 120 maloobchodních prodejen.

  • Ochranný svaz autorský: předseda antimonopolního úřadu zamítl rozklad kolektivního správce a potvrdil prvostupňové rozhodnutí, jímž byla tomuto soutěžiteli za zneužití dominantního postavení uložena pokuta ve výši téměř 11 milionů korun. Podle úřadu OSA porušil zákon o ochraně hospodářské soutěže i unijní soutěžní pravidla, když si v letech 2008 až 2014 na provozovatelích ubytovacích zařízení měl vynucovat "nepřiměřené obchodní podmínky spočívající v požadavku platby autorských odměn za užití autorských děl prostřednictvím přístrojů umístěných na pokojích".

  • Soundsquare: tým pražského zvukového studia vedený Pavlem Rejholcem získal spolu s dalšími tvůrci (Ed Cantú, Dominik Leube, Manuel Vogt) ocenění Deutsche Akademie für Fernsehen v kategorii Nejlepší zvuk ke druhé sezóně seriálu Das Boot. Druhá série osmi-dílného válečného dramatu Das Boot režisérů Matthiase Glasnera, Ricka Ostermanna a producenta Moritze Poltera, tvořená produkční společností Bavaria Fiction pro Sky TV, měla premiéru letos v dubnu.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.