Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Byznysová ostuda: Google v Česku zaplatil daň pouze ve výši 8 milionůHráči dne

6. 8. 2018

Očekávaná a pravidelná byznysová ostuda: technologický gigant Google podle účetní uzávěrky tuzemské pobočky (na fotce šéfka Taťána le Moigne) v Česku za rok 2017 zaplatil daně ve výši cca 8,2 miliony korun. Roční výnosy Google z Česka se přitom odhadují na 4 až 6 miliard korun, ty se však registrují v irské pobočce. Pro srovnání: česká internetová jednička Seznam.cz má roční tržby něco přes 4 miliardy korun, zaplacená daň je přes 240 milionů korun. Tedy 30krát (!) více než Google.

Ano, Borovan.cz chápe daňovou optimalizaci (ostatně i vlastnictví Seznamu vyvedl Ivo Lukačovič na Kypr). Je ovšem velká ostuda, pokud má jakákoliv firma nastavenu tak extrémně vysokou míru společenské neodpovědnosti vůči zemi, v níž působí. A je ostuda státní správy, že nedokáže vytvořit srovnatelné podmínky pro české a zahraniční subjekty.

Doplňujeme vyjádření Google, které ale úplně nemíří k meritu věci: "Platíme všechny v současné době zákonem předepsané daně a dodržujeme daňovou legislativu v každé zemi, v níž působíme. Podobně jako jiné nadnárodní společnosti, i my platíme valnou většinu daní z příjmu právnických osob ve své domovské zemi," uvedla manažerka komunikace české a slovenské pobočky Google Alžběta Houzarová.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

reklama

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.