Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Byznysová ostuda: Google v Česku zaplatil daň pouze ve výši 8 milionůHráči dne

6. 8. 2018

Očekávaná a pravidelná byznysová ostuda: technologický gigant Google podle účetní uzávěrky tuzemské pobočky (na fotce šéfka Taťána le Moigne) v Česku za rok 2017 zaplatil daně ve výši cca 8,2 miliony korun. Roční výnosy Google z Česka se přitom odhadují na 4 až 6 miliard korun, ty se však registrují v irské pobočce. Pro srovnání: česká internetová jednička Seznam.cz má roční tržby něco přes 4 miliardy korun, zaplacená daň je přes 240 milionů korun. Tedy 30krát (!) více než Google.

Ano, Borovan.cz chápe daňovou optimalizaci (ostatně i vlastnictví Seznamu vyvedl Ivo Lukačovič na Kypr). Je ovšem velká ostuda, pokud má jakákoliv firma nastavenu tak extrémně vysokou míru společenské neodpovědnosti vůči zemi, v níž působí. A je ostuda státní správy, že nedokáže vytvořit srovnatelné podmínky pro české a zahraniční subjekty.

Doplňujeme vyjádření Google, které ale úplně nemíří k meritu věci: "Platíme všechny v současné době zákonem předepsané daně a dodržujeme daňovou legislativu v každé zemi, v níž působíme. Podobně jako jiné nadnárodní společnosti, i my platíme valnou většinu daní z příjmu právnických osob ve své domovské zemi," uvedla manažerka komunikace české a slovenské pobočky Google Alžběta Houzarová.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

reklama

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.