reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Části rady se nelíbí klesající výnosy z prodeje zpravodajství ČTK, čeká na Majstrova protikandidáta Hráči dne

09:22, 30. 3. 2017
Aleš Borovan

Dosavadní ředitel tiskové agentury ČTK Jiří Majstr (foto) podle všeho počítá s tím, že probíhající tendr na (staro)nového šéfa četky pro roky 2017 až 2023 má v podstatě v kapse. Je pravda, že agentura pod jeho vedením dosahuje slušného zisku - 5,6 milionu (2015), 3,1 milionu (2014), 3 miliony korun (2013). Ve skutečnosti je situace poněkud složitější. Podle informací Borovan.cz je část Rady ČTK nespokojena s vývojem jednoho z hlavních (v podstatě asi nejdůležitějšího) hospodářských ukazatelů, totiž prodeje zpravodajského servisu četky. Ten v roce 2015 spadl o 4 miliony na 184 milionů, oproti roku 2013 pokles činil 8 milionů korun. Podobně dlouhodobě klesají i výnosy z prodeje reklamy.

Jinými slovy, pokud by se výběrovém řízení objevil Majstrův protikandidát, který by radě předložil věrohodný a realistický plán, jak tento negativní trend otočit, měl by slušnou šanci zabodovat. Lhůta pro podání přihlášek končí 4. dubna, finále tendru by mělo proběhnout 26. dubna.