Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká televize v prvním pololetí 2019 zvedla výnosy z podnikání o 7 milionůHráči dne

07:19, 22. 10. 2019

České televizi se v letošním roce daří plnit plán i navýšení objemu podnikatelské činnosti. Kavčí hory pod vedením ředitele Petra Dvořáka (foto) za první pololetí 2019 z byznysu (sponzoring, reklama, prodej práv atd.) získaly výnosy přes 314 milionů korun. To je 47 procent z celkem letos naplánovaných 670 milionů korun. Zároveň je to v absolutním vyjádření a v meziročním srovnání o 7 milionů více než za stejné období roku 2018.

"Výnosy z reklamy a sponzoringu dosáhly za 1. pololetí vyššího objemu, než bylo plánováno. Barterových smluv bylo však uzavřeno méně, než se předpokládalo. Vývoj ve 2. polovině roku bude záviset na situaci na reklamním trhu a chování ostatních subjektů. V současné době se předpokládá, že plánovaný celoroční objem výnosů z podnikatelské činnosti bude dosažen," tvrdí zástupci managementu ČT.

Z fondu televizních poplatků ČT za prvních šest měsíců 2019 čerpala v objemu 2,797 miliardy korun. O rok dříve za stejné období to bylo 2,749 miliardy korun (meziročně plus téměř 2 procenta). Naopak výrobní úkol meziročně poklesl z 1,325 miliardy na 1,121 miliardy (minus 15 procent). "Výrobní úkol za 1. pololetí 2019 byl nižší oproti stejnému období roku 2018 zejména z toho důvodu, že v minulém roce se konaly zimní Olympijské hry a MS ve fotbale. Dále byly natáčeny nové výrobně náročné pořady - úspěšný komediální seriál Zkáza dejvického divadla a mezinárodní koprodukční seriál Princip slasti."

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Active Radio: mateřská radiová firma Daniela Křetínského (Evropa 2, Frekvence 1 atd.), která zajišťuje servisní služby, služby eventové divize No Limits nebo internetové aktivity, v roce 2019 utržila 160 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů méně. Čistá ztráta se meziročně propadla ze 2 milionů na 55 milionů korun (úpravy hodnot a rezervy ve finanční oblasti - 24 milionů).

  • MySASY: start-up, který vyvíjí a provozuje diagnostický systém pro sportovce a do kterého investoval například Jiří Hlavenka (ex-Kiwi.com), má nového spolumajitele. Minoritní podíl získal provozní a obchodní manažer start-upu Pavel Mráz.

  • Adform: česká pobočka firmy, která nabízí publisherům nástroje pro správu a monetizaci jejich online inzertního prostoru, v roce 2019 utržila 15,3 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 1,2 milionu méně. Čistý zisk spadl ze 600 tisíc na 260 tisíc korun.

  • Alza.cz: největší český e-shop přidává do nabídky další segment. Prostřednictvím partnerského prodeje zde zákazníci mohou nakoupit také nápoje. V první vlně se jedná o vína a destiláty, brzy však bude do sortimentu zařazeno také pivo a nealkoholické produkty jako minerální vody, limonády nebo energetické nápoje.

  • Jaromír Nohavica: po půlroční pauze se vrací k živým koncertům. V závěru srpna vstoupí třikrát v Ostravě, na počátku září pak dvouhodinovým koncertem zakončí divadelní pražskou přehlídku Hvězdné léto pod žižkovskou věží.

  • Internet Info: internetové vydavatelství má nového produktového ředitele - od 1. srpna se jím stal Erik Dvořák. Ten donedávna působil na pozici šéfa Online divize vydavatelství Mladá fronta. Produktový tým se rozšiřuje i několik dalších bývalých zaměstnanců Mladé fronty.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.