Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

České e-shopy očekávají miliardové dny předvánoční sklizněHráči dne

7. 12. 2018

Vánoční běsnění pomalu vrcholí, místní e-shopy očekávají příchod nejtučnějších, ale zároveň nejnáročnějších dnů předvánoční sklizně. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) by v pondělí 10. prosince měl nastat vrchol prodejů vánočních dárků po internetu. Tuzemské e-shopy by společně v tento den měly dosáhnout na celkový obrat přesahující 1 miliardu korun. Nakupující odešlou největší objem objednávek v příštím týdnu, tedy od 10. do 17. prosince. Jen během tohoto období by obraty e-shopů měly atakovat až 5 miliard korun.

"Internetové obchody čeká sedm dní, během kterých dosáhnou v průměru až trojnásobku obvyklých prodejů. Oproti loňskému roku čekáme během Vánoc nárůst on-line prodejů o přibližně 16 procent. To by v konečném zúčtování mělo za celé předvánoční období znamenat prodeje v objemu více než 44 miliard korun, tedy třetinu celého roku," komentuje ředitel APEK Jan Vetyška. Podle průzkumu asociace lidé plánují v tomto období utratit v online obchodech mezi 2 až 5 tisíci korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Puma Czech Republic: česká pobočka německého výrobce sportovního oblečení a obuvi v roce 2018 utržila 620 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 53 milionů více. Čistý zisk stoupl z 26 milionů na 62 milionů korun.

  • Boomerang Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2018 utržila 107 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 10 milionů méně. Čistý zisk meziročně klesl z 19 milionů na 10 milionů korun. Firma dělala/dělá pro ČEZ, Ahold, Radegast, ČMSS nebo Českou spořitelnu.

  • Proboston Creative: kreativní agentura (Knowledge Investors 50 procent, Jan Červinka 22 procent atd.) v roce 2018 utržila 31 milionů, o rok dříve to bylo 36 milionů korun. Čistý zisk klesl ze 7 milionů na 2 miliony.

reklama
  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.