Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

České Radiokomunikace dokončí na přelomu roku 2018/2019 budování přechodových vysílacích sítí v DVB-T2Hráči dne

Hegemon vysílacího trhu České Radiokomunikace (na fotce ředitel Martin Gebauer) finišuje s výstavbou přechodových sítí a nových sítí ve standardu DVB-T2 a s návaznými procesy. Do konce letošního roku ČRa spustí všechny dokrývače sítí DVB-T2. Výstavba si celkem vyžádá investice v řádu vysokých stovek milionů korun. Na podzim 2019 bude zahájeno vypínání DVB-T sítě České televize a v lednu 2020 multiplexu 2 (vysílá zde Nova, Prima, TV Barrandov atd.) a multiplexu 3 (Prima love, Óčko, Seznam.cz TV, Prima Zoom atd.). Ve všech třech případech bude vypínání DVB-T a zapínání DVB-T2 dokončeno do června 2020.

Radiokomunikace v souvislosti s přechodem na DVB-T2 rovněž certifikovaly přes 1900 televizorů a set top boxů a proškolily téměř stovku anténářských servisních firem.

Podle průzkumu Asociace televizních organizací terestrický TV signál přijímá 57,8 procent diváků, satelitní vysílání 26 procent, kabel cca 17 procent a IPTV něco pod 10 procent diváků.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

reklama

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.