Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Čínští investoři v Médee a Empresa Media odrazili postup Jaromíra SoukupaHráči dne

Čínští investoři mediální agentury Médea a vydavatelství Empresa Media, společnost China International Group Corporation (CHIGC), se na poslední chvíli kupodivu vzpamatovali a tento týden vykryli lišácký manévr dalšího vlastníka, mediálního magnáta Jaromíra Soukupa (foto). Tím pádem se vlastnické podíly nemění: Médea  - Soukup 70 procent a CHIGC 30 procent. Empresa Media - Soukup 51 procent a CHIGC 49 procent. O celé kauze psal Borovan.cz na trhu jako první (viz odkaz pod textem).

Soukup se v uplynulých týdnech pokoušel navýšit své podíly prostřednictvím úpisu nových akcí a navýšení základního kapitálu v obou mediálních firmách. Na vlastní úpis hodlal použít započtení  pohledávek vůči Médee a Emprese. Pokud by se Číňané úpisu neúčastnili, tak by se Soukupův podíl v obou firmách navýšil na cca 85 procent. Soukupova skupina dnes oznámila, že úpisu nových akcií se zúčastnil jak Soukup, tak i CHIGC.

"Základní kapitál Empresa Media se zvýšil z 20 milionů na 110 milionů korun, přičemž podíly akcionářů na základním kapitálu společnosti zůstávají beze změny. Jaromír Soukup tak i nadále zůstává s 51 procenty majoritním vlastníkem společnosti. Základní kapitál se zvyšoval i ve společnosti Médea, a to z 200 milionů korun na 486 milionů korun. I v tomto případě zůstávají podíly obou akcionářů beze změny." Zatím není jisté, zda CHIGC na úpis použila hotovost (tj. částku přes 100 milionů) nebo také vlastní pohledávky.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • RTL Group: podle předběžných čísel upravený ukazatel EBITDA zábavního holdingu v roce 2020 dosáhl 850 milionů eur, o rok dříve to bylo 1,156 miliardy eur. Tržby skupiny loni činily 6 miliardy eur, v meziročním srovnání o 650 milionů méně.

  • FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná z úterý 26. ledna sledovalo v cílové skupině 15+ více než 1,26 milionu diváků (share 28,79 procenta). Ve strategické obchodní skupině 15 až 69 let to bylo 888 tisíc diváků (27,91 procenta).

  • Česká televize: na online veletrhu MIPCOM nakoupila TV série Nový Papež oscarového režiséra Paola Sorrentina, Útok v Salisbury natočený podle skutečných událostí, cenami ověnčené šestidílné drama Roky a roky, drama podle skutečných událostí Útěk z vězení v Dannemoře, druhou sezónu Potvory, krimi série Bodyguard, Bancroftová I, II nebo Sestra či seriál Geniální přítelkyně podle knižního bestselleru.

  • Japonská kina: v roce 2020 utržila 1,38 miliardy dolarů. V meziročním srovnání to je o 45 procent méně. Filmy západních kinematografií utržily pouze 328 milionů dolarů, což je nejméně v dějinách moderního Japonska.

  • Atmedia: TV mediazastupitelství zahajuje spolupráci se společností M7 Group, která na českém a slovenském televizním trhu provozuje internetovou a satelitní platformu Skylink. Spolupráce se bude týkat stanic Skylink 7 a Canal+ Domo, které budou od 1. února zapojeny do peoplemetrového měření sledovanosti pod skupinou Atmedia.

  • Shoptet: celkový obrat e-shopů využívajících platformu společnosti Shoptet se loni meziročně zvýšil o 50 procent na 36 miliard korun. Řešení e-shopové firmy aktuálně využívá zhruba 24 tisíc internetových obchodů, tedy přibližně o pět tisíc e-shopů více než před rokem. Samotný Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.