Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Čínští investoři v Médee a Empresa Media odrazili postup Jaromíra SoukupaHráči dne

Čínští investoři mediální agentury Médea a vydavatelství Empresa Media, společnost China International Group Corporation (CHIGC), se na poslední chvíli kupodivu vzpamatovali a tento týden vykryli lišácký manévr dalšího vlastníka, mediálního magnáta Jaromíra Soukupa (foto). Tím pádem se vlastnické podíly nemění: Médea  - Soukup 70 procent a CHIGC 30 procent. Empresa Media - Soukup 51 procent a CHIGC 49 procent. O celé kauze psal Borovan.cz na trhu jako první (viz odkaz pod textem).

Soukup se v uplynulých týdnech pokoušel navýšit své podíly prostřednictvím úpisu nových akcí a navýšení základního kapitálu v obou mediálních firmách. Na vlastní úpis hodlal použít započtení  pohledávek vůči Médee a Emprese. Pokud by se Číňané úpisu neúčastnili, tak by se Soukupův podíl v obou firmách navýšil na cca 85 procent. Soukupova skupina dnes oznámila, že úpisu nových akcií se zúčastnil jak Soukup, tak i CHIGC.

"Základní kapitál Empresa Media se zvýšil z 20 milionů na 110 milionů korun, přičemž podíly akcionářů na základním kapitálu společnosti zůstávají beze změny. Jaromír Soukup tak i nadále zůstává s 51 procenty majoritním vlastníkem společnosti. Základní kapitál se zvyšoval i ve společnosti Médea, a to z 200 milionů korun na 486 milionů korun. I v tomto případě zůstávají podíly obou akcionářů beze změny." Zatím není jisté, zda CHIGC na úpis použila hotovost (tj. částku přes 100 milionů) nebo také vlastní pohledávky.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • HBO Europe: premiéra nové, šestidílné špionážní minisérie Bez vědomí bude na HBO a HBO Go 17. listopadu. Na HBO Go bude uvedeno vůbec poprvé v historii české produkce HBO všech šest epizod najednou.

  • Brutal Assault: jedním z headlinerů dalšího ročníku velkého metalového festivalu, který se koná v Josefově u Jaroměře, se stanou britští gothic metalisté Cradle of Filth.

  • Konektor Place: seskupení agentur získalo dva nové klienty - Playstation CZ (vztahy s médii) a Danone (sociální sítě).

  • Xindl X: vyprodal chystaný koncert v pražské hale Forum Karlín, který se koná na konci listopadu. Kapacita se pohybuje něco nad 3 tisíce lidí. V těchto dnech písničkářovi vychází Best of u Universal Music.

  • ACNielsen Czech Republic: výzkumná a analytická společnost v roce 2018 utržila 425 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 30 milionů více. Čistý zisk narostl z 5,5 milionu na 9,7 milionu korun.

  • Nutricia: novou marketingovou ředitelkou výrobce dětské a klinické výživy ze skupiny Danone se od 1. října stala Anna Zatorska (již 15 let ve skupině).

reklama
  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Joker

Úchvatný, takřka geniální film, na druhou stranu z určitého aspektu chorý a nebezpečný snímek. Příběh Batmanova protivníka Jokera, který vznikl podle originálního scénáře, tedy nikoliv podle komiksové předlohy, je bezpochyby filmovou událostí letošního roku. Již jen díky dechberoucímu výkonu Joaquina Phoenixe v hlavní roli.

Phoenix se dostal mnohem dál, než u jiné své skvělé kreace - postavy Johnnyho Cashe ve Walk the Line (2005). Přerod frustrovaného a neúspěšného stand-up komika, trpícího mentální poruchou a přeludy, v masového zabijáka děsícího Gotham City, ve Phoenixově hypnotickém podání je mrazivá, až zrůdně krásná záležitost. Navíc podtržená netradiční hudbou islandské muzikantky Hildur Guðnadóttir. Těžko vzpomenout na nějaký film z posledních let, který by působil tak intenzivně a naléhavě. Phoenix, který takřka nesleze z plátna, se zde dotýká herecké nesmrtelnosti. A leckterého diváka přitom napadne, jakými vnitřními běsy asi trpí herec samotný.

Režisér Todd Phillips (Pařba ve Vegas, Týpci a zbraně) v Jokerovi komiksový svět novátorsky pojal jako realitu, tedy bez superschopností, superhrdinů nebo nějakých výraznějších akčních scén a honiček. Je to vlastně spíše psychologické drama až thriller, než klasický komiksový film. I to přispívá k hlavní kontroverzi: Joker na některých místech působí jako svůdná oslava zla. Bezpochyby (taky) pod vlivem tohoto filmů spáchá řada zlých lidí řadu zlých skutků. A je otázka: má film sloužit něčemu takovému? Mají se filmaři snažit, byť geniálně, zapůsobit na to negativní v každém člověku, co má každý někde v sobě, ale drtivá většina lidí to dokáže potlačit? Při sledování Jokera se možná část diváků o sobě dozví nehezké věci. I to je součást výjimečného filmového Jokera.