Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Čínští investoři v Médee a Empresa Media odrazili postup Jaromíra SoukupaHráči dne

Čínští investoři mediální agentury Médea a vydavatelství Empresa Media, společnost China International Group Corporation (CHIGC), se na poslední chvíli kupodivu vzpamatovali a tento týden vykryli lišácký manévr dalšího vlastníka, mediálního magnáta Jaromíra Soukupa (foto). Tím pádem se vlastnické podíly nemění: Médea  - Soukup 70 procent a CHIGC 30 procent. Empresa Media - Soukup 51 procent a CHIGC 49 procent. O celé kauze psal Borovan.cz na trhu jako první (viz odkaz pod textem).

Soukup se v uplynulých týdnech pokoušel navýšit své podíly prostřednictvím úpisu nových akcí a navýšení základního kapitálu v obou mediálních firmách. Na vlastní úpis hodlal použít započtení  pohledávek vůči Médee a Emprese. Pokud by se Číňané úpisu neúčastnili, tak by se Soukupův podíl v obou firmách navýšil na cca 85 procent. Soukupova skupina dnes oznámila, že úpisu nových akcií se zúčastnil jak Soukup, tak i CHIGC.

"Základní kapitál Empresa Media se zvýšil z 20 milionů na 110 milionů korun, přičemž podíly akcionářů na základním kapitálu společnosti zůstávají beze změny. Jaromír Soukup tak i nadále zůstává s 51 procenty majoritním vlastníkem společnosti. Základní kapitál se zvyšoval i ve společnosti Médea, a to z 200 milionů korun na 486 milionů korun. I v tomto případě zůstávají podíly obou akcionářů beze změny." Zatím není jisté, zda CHIGC na úpis použila hotovost (tj. částku přes 100 milionů) nebo také vlastní pohledávky.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Puma Czech Republic: česká pobočka německého výrobce sportovního oblečení a obuvi v roce 2018 utržila 620 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 53 milionů více. Čistý zisk stoupl z 26 milionů na 62 milionů korun.

  • Boomerang Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2018 utržila 107 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 10 milionů méně. Čistý zisk meziročně klesl z 19 milionů na 10 milionů korun. Firma dělala/dělá pro ČEZ, Ahold, Radegast, ČMSS nebo Českou spořitelnu.

  • Proboston Creative: kreativní agentura (Knowledge Investors 50 procent, Jan Červinka 22 procent atd.) v roce 2018 utržila 31 milionů, o rok dříve to bylo 36 milionů korun. Čistý zisk klesl ze 7 milionů na 2 miliony.

reklama
  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.