Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Další mediální dům zvažuje žalobu na spolek Nelež Hráči dne

08:43, 26. 4. 2021

Činnost kontroverzní iniciativy Nelež (mezi zakladateli je kupříkladu politický aktivista Bohumil Kartous), která se snaží vybrané weby odstřihnout od reklamních příjmů, vzbudila nelibost dalšího mediálního domu. Po společnosti Incorp (zpravodajský server EuroZprávy.cz) o žalobě na Nelež uvažuje vydavatelství Our Media miliardáře Iva Valenty (foto). Our Media se nelíbí, že Nelež v minulosti zařadil jeho server ParlamentniListy.cz na seznam tzv. dezinformačních webů. PL byly na seznamu Nelež donedávna (viz obrázek), čerstvě však ze seznamu zmizely s notickou "ParlamentniListy.cz - přezkoumáváme a doplňujeme argumentaci".

"Žaloba je jedno z možných řešení. Vždy se ale snažíme především dopátrat pravdy, v tomto případě skutečnosti, jakých údajných pochybení jsme se dopustili. V případě pochybení tak na základě zpětné vazby upravujeme naše procesy. Uvedený spolek ovšem na otázky vůbec nereaguje. Nemáme tušení, čeho jsme se měli dopustit, kdo a jak konkrétně nás posuzoval, nevíme prakticky nic. Je naprosto nepřijatelné, aby takto netransparentní nálepkování vedlo k jakémukoliv ovlivňování inzertního trhu a povědomí o značkách," uvedl pro Borovan.cz místopředseda představenstva a spolumajitel Our Media Jiří Čermák.

Předseda spolku Nelež Roman Číhalík nechtěl kauzu komentovat "přes média". Podle něj je Nelež s Čermákem v kontaktu a řeší "osobní setkání".

Jak jsme již dříve uvedli, Nelež tzv. dezinformace na webech posuzuje podle tří metodik, které ovšem při hlubším zkoumání vzbuzují otazníky. Metodika Semantic Visions je doposud nejasná a není do hloubky patrné, jakými postupy a principy konečný verdikt vzniká. Autoři dalších dvou metodik, miliardářský vehikl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a projekt Konšpirátori.sk, jsou při posuzování médií ve střetu zájmů, což Nelež z neznámého důvodu neuvádí. Ani na dotazy ohledně metodik Číhalík neodpověděl. Činnost spolku Nelež, který aktuálně čelí žalobě Incorpu, podpořil kupříkladu T-Mobile.

Sdílejte článek:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Vydavatel EuroZpráv.cz žaluje spolek Nelež, který web označil za dezinformační