Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Deník N v roce startu utržil něco pod 3 miliony korunHráči dne

Levicový zpravodajský web Deník N (plus print), který ovládá skupina českých miliardářů a multimilionářů (na fotce miliardář Jaroslav Horák), zveřejnil první oficiální hospodářská čísla. Za rok 2018 vydavatelská firma N media prodělala 11,2 milionu korun. Tržby činily 2,7 milionu korun. Deník N v daném období fungoval jen cca dva měsíce, odstartoval 28. října 2018. Na druhou stranu, ještě před startem v roce 2018 zástupci N media ohlásili, že v crowdfundingové kampani vybrali 7 milionů korun. Nesoulad čísel může být daný tím, že ne všichni, kdo na webu odklikli podporu, nakonec zaplatili anebo peníze crowdfundingu přicházely na konto N media postupně.

Deník N skončil v hlubokém minusu i v roce 2019. "Za loňský rok byly výdaje vyšší než příjmy o necelých 30 milionů," uvedl letos v únoru ředitel N media Ján Simkanič. Kumulativní ztráta mediální firmy se tak pohybuje okolo 40 milionů korun.

Byznys model Deníku N stojí hlavně na prodeji placeného obsahu. Rozsáhlá redakce čítá přibližně pět desítek kmenových pracovníků plus další externí spolupracovníky. Počet předplatitelů by se měl podle Simkaniče nyní pohybovat nad 15 tisíc, na provozní nulu je třeba 25 tisíc. Do Deníku N kromě spolumajitele Albatros Media Horáka nalévají miliony korun rovněž miliardáři a multimilionáři Ondřej Fryc, Libor Winkler, Martin Vohánka nebo Martin Hájek.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Český telekomunikační úřad: novela zákona o elektronických komunikacích účinná od 1. dubna by měla urychlit a zlevnit přestup k jinému operátorovi. Zkracuje lhůty pro přenos čísla a výrazněji než doposud zastropuje i výši smluvních pokut při předčasném ukončení smlouvy

  • Česká televize: komedii Hvězda o fiktivní seriálové herečce vidělo na ČT art v pátek 27. března 122 tisíc diváků v cílovce 15+. Přímý přenos z divadla Studio DVA se tak stal nejsledovanějším živým přenosem od spuštění kanálu v roce 2013. Sobotní Události si na kanálech ČT1 a ČT24 nenechalo ujít 1,658 milionu diváků v 15+.

  • AQS: obchodník s audiovizuálními právy začal na svůj youtubový kanál Filmy česky a zadarmo nasazovat denně jeden známý filmový hit z posledních let ke zhlédnutí zdarma (po dobu 30 dnů). Akci odstartovaly Pelíšky Jana Hřebejka, na které se podívalo téměř 100 tisíc diváků. Následovali Samotáři, Lichožrouti, Horem pádem a Fair Play.

  • ThreatMark: start-up, který se zabývá kybernetickou bezpečností prostřednictvím AI a do kterého investoval Rockaway nebo KKCG, změnil složení podílů zakladatelů. Podíl Tomáše Strýčka se snížil z 18 procent na 8,4 procenta. Naopak podíly Michala Tresnera a Kryštofa Hilara se zvýšily vždy z 17,99 procenta na 22,79 procenta.

  • Programmatic Media: novým jednatelem firmy, která se zabývá programmatickým prodejem reklamy, se stal Pavel Lupjan, dlouholetý manažer Media Bohemia (Media Marketing Services).

  • Zásilkovna: logisticko-technologická firm na svém depu v Praze Ruzyni spouští výdejní místo Zásilkovna Drive pro vyzvednutí a podání zásilky bezpečně z auta či motocyklu. "Zásilky je zde možné vydávat a podávat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla".

  • Cenega Czech: na konci května budou na herní konzoli Nintendo Switch v prodeji tituly od společnosti 2K - například BioShock: The Collection, XCOM 2 Collection a Borderlands Legendary Collection.

  • Branické divadlo v Praze: stane se domovskou scénou novocirkusového souboru Losers Cirque Company. Nově ponese název Divadlo Bravo!. Přes prázdniny začne rozsáhlá rekonstrukce, která chátrající divadlo promění v moderní divadelní prostor s kabaretním sezením.

  • Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu: podle průzkumu většina call center v těchto dnech navyšuje kapacitu až o 100 procent. Zhruba 90 procent operátorů přitom funguje z domova v rámci home office. Až 500 procentní nárůst registrují rozvážkové služby.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.