Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Deník N v roce startu utržil něco pod 3 miliony korunHráči dne

Levicový zpravodajský web Deník N (plus print), který ovládá skupina českých miliardářů a multimilionářů (na fotce miliardář Jaroslav Horák), zveřejnil první oficiální hospodářská čísla. Za rok 2018 vydavatelská firma N media prodělala 11,2 milionu korun. Tržby činily 2,7 milionu korun. Deník N v daném období fungoval jen cca dva měsíce, odstartoval 28. října 2018. Na druhou stranu, ještě před startem v roce 2018 zástupci N media ohlásili, že v crowdfundingové kampani vybrali 7 milionů korun. Příjem z předplatného se nahlíží účetně a z toho pohledu se časově rozlišuje, do jakého účetního období poměrně spadne.

Deník N skončil v hlubokém minusu i v roce 2019. "Za loňský rok byly výdaje vyšší než příjmy o necelých 30 milionů," uvedl letos v únoru ředitel N media Ján Simkanič. Kumulativní ztráta mediální firmy se tak pohybuje okolo 40 milionů korun.

Byznys model Deníku N stojí hlavně na prodeji placeného obsahu. Rozsáhlá redakce čítá přibližně pět desítek kmenových pracovníků plus další externí spolupracovníky. Počet předplatitelů by se měl podle Simkaniče nyní pohybovat nad 15 tisíc, na provozní nulu je třeba 25 tisíc. Do Deníku N kromě spolumajitele Albatros Media Horáka nalévají miliony korun rovněž miliardáři a multimilionáři Ondřej Fryc, Libor Winkler, Martin Vohánka nebo Martin Hájek.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Active Radio: mateřská radiová firma Daniela Křetínského (Evropa 2, Frekvence 1 atd.), která zajišťuje servisní služby, služby eventové divize No Limits nebo internetové aktivity, v roce 2019 utržila 160 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů méně. Čistá ztráta se meziročně propadla ze 2 milionů na 55 milionů korun (úpravy hodnot a rezervy ve finanční oblasti - 24 milionů).

  • MySASY: start-up, který vyvíjí a provozuje diagnostický systém pro sportovce a do kterého investoval například Jiří Hlavenka (ex-Kiwi.com), má nového spolumajitele. Minoritní podíl získal provozní a obchodní manažer start-upu Pavel Mráz.

  • Adform: česká pobočka firmy, která nabízí publisherům nástroje pro správu a monetizaci jejich online inzertního prostoru, v roce 2019 utržila 15,3 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 1,2 milionu méně. Čistý zisk spadl ze 600 tisíc na 260 tisíc korun.

  • Alza.cz: největší český e-shop přidává do nabídky další segment. Prostřednictvím partnerského prodeje zde zákazníci mohou nakoupit také nápoje. V první vlně se jedná o vína a destiláty, brzy však bude do sortimentu zařazeno také pivo a nealkoholické produkty jako minerální vody, limonády nebo energetické nápoje.

  • Jaromír Nohavica: po půlroční pauze se vrací k živým koncertům. V závěru srpna vstoupí třikrát v Ostravě, na počátku září pak dvouhodinovým koncertem zakončí divadelní pražskou přehlídku Hvězdné léto pod žižkovskou věží.

  • Internet Info: internetové vydavatelství má nového produktového ředitele - od 1. srpna se jím stal Erik Dvořák. Ten donedávna působil na pozici šéfa Online divize vydavatelství Mladá fronta. Produktový tým se rozšiřuje i několik dalších bývalých zaměstnanců Mladé fronty.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.