Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Do start-upu Liftago vstupuje nový investor, Hájkův LivesportHráči dne

Do platformy na objednání taxi Liftago (na fotce jeden ze spoluzakladatelů a ředitel Ondřej Krátký) vstupuje nový investor. Společnost Livesport Invest, součást internetové skupiny Livesport Martina Hájka, do Liftaga vloží přes 100 milionů korun. Součástí transakce je zároveň výkup většiny dosavadních akcionářů.

Podle zápisu z nedávné valné hromady Liftaga společnost Livesport Invest upíše téměř 726 tisíc nových akcií, jejichž celkový emisní kurs je přes 84 milionů korun. Podle zápisu se jedná o "zásadní investici...která je především vedena záchranným a ozdravným záměrem". Z celkové sumy 84 milionů má jít 25 milionů na uhrazení závazků firmy vůči jejím akcionářům a uhrazení závazků z obchodního styku a 34 milionů na "uhrazení nákladů společnosti souvisejících s přeměnami ....a s technologickým a obchodním rozvojem v podobě poskytování frančízingového konceptu či vývoje SaaS služby". Po dokončení dealu budou zakladatelé Martin Hausenblas (ten měl na konci roku 2017 téměř 52 procent), Juraj Atlas a Ondřej Krátký spolu s Livesportem držet přes 90 procent akcií.

Livesport se zakladateli sleduje dlouhodobou strategii inovace a budování digitální přepravní technologie. "Liftago je českou společností, která si během několika let vybudovala silnou pozici na složitém domácím trhu. My v Livesportu chceme Liftagu pomoci uspět také v mezinárodním měřítku. Liftago bude hrát důležitou roli ve spojování poptávky a nabídky v oblasti přepravy, kterou čekají velké změny tažené především inovacemi," uvedl Hájek.

Provozní firma Liftaga, Adler Mobility, v roce 2016 utržila 14 milionů korun, čistý prodělek dosáhl 67 milionů korun. Na pražském, brněnském a ostravském trhu má být služba podle zástupců Liftaga profitabilní, do další expanze se stále investuje. Firma nedávno ohlásila expanzi postupně do všech krajských měst. V Praze, Brně, Ostravě, Liberci, Zlíně, Plzni, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích a v Bratislavě má přes 300 tisíc pasažérů, přes tisíc firemních zákazníků a 1500 profesionálních řidičů s průměrnou dostupností 5 minut.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Omnicom Media Group: změny statutárních orgánů firem ve skupině. Jednatelkou OMG přestala být Šárka Vránová, v OMD Czech Vránová odešla z představenstva. V PHD představenstvo opustil Martin Šebesta a v Attention!Media jednatelem přestal být Jan Bartoš.

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

reklama
  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.