reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Do start-upu Liftago vstupuje nový investor, Hájkův Livesport Hráči dne

12:35, 23. 10. 2018

Do platformy na objednání taxi Liftago (na fotce jeden ze spoluzakladatelů a ředitel Ondřej Krátký) vstupuje nový investor. Společnost Livesport Invest, součást internetové skupiny Livesport Martina Hájka, do Liftaga vloží přes 100 milionů korun. Součástí transakce je zároveň výkup většiny dosavadních akcionářů.

Podle zápisu z nedávné valné hromady Liftaga společnost Livesport Invest upíše téměř 726 tisíc nových akcií, jejichž celkový emisní kurs je přes 84 milionů korun. Podle zápisu se jedná o "zásadní investici...která je především vedena záchranným a ozdravným záměrem". Z celkové sumy 84 milionů má jít 25 milionů na uhrazení závazků firmy vůči jejím akcionářům a uhrazení závazků z obchodního styku a 34 milionů na "uhrazení nákladů společnosti souvisejících s přeměnami ....a s technologickým a obchodním rozvojem v podobě poskytování frančízingového konceptu či vývoje SaaS služby". Po dokončení dealu budou zakladatelé Martin Hausenblas (ten měl na konci roku 2017 téměř 52 procent), Juraj Atlas a Ondřej Krátký spolu s Livesportem držet přes 90 procent akcií.

Livesport se zakladateli sleduje dlouhodobou strategii inovace a budování digitální přepravní technologie. "Liftago je českou společností, která si během několika let vybudovala silnou pozici na složitém domácím trhu. My v Livesportu chceme Liftagu pomoci uspět také v mezinárodním měřítku. Liftago bude hrát důležitou roli ve spojování poptávky a nabídky v oblasti přepravy, kterou čekají velké změny tažené především inovacemi," uvedl Hájek.

Provozní firma Liftaga, Adler Mobility, v roce 2016 utržila 14 milionů korun, čistý prodělek dosáhl 67 milionů korun. Na pražském, brněnském a ostravském trhu má být služba podle zástupců Liftaga profitabilní, do další expanze se stále investuje. Firma nedávno ohlásila expanzi postupně do všech krajských měst. V Praze, Brně, Ostravě, Liberci, Zlíně, Plzni, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích a v Bratislavě má přes 300 tisíc pasažérů, přes tisíc firemních zákazníků a 1500 profesionálních řidičů s průměrnou dostupností 5 minut.