Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Filmový producent Jákl v zahraničí produkuje další dva filmyHráči dne

09:24, 29. 11. 2019

Filmový producent a režisér Petr Jákl ml. (na fotce vlevo) se souběžně s dokončováním velkofilmu Jan Žižka vrhl na produkci dalších filmů. V kooperaci se zahraničními producenty momentálně produkuje snímek Best Sellers, který se natáčí v kanadském Montrealu. Brzy přijde do kin také další filmový počin The Last Full Measure.

"Spolupráce na filmu Best Sellers vznikla vlastně díky Žižkovi. Na něm jsem se potkal s hercem Michaelem Cainem, se kterým jsme si řekli, že bychom spolu mohli ještě něco udělat. A tak teď po roce od natáčení Jana Žižky točíme další film," uvedl Jákl o snímku, ve kterém hrají hlavní role herci Michael Caine, Aubrey Plaza a Scott Speedman. Film Best Sellers se začal natáčet 3. listopadu tohoto roku, Jákl zde spolupracuje s producentem Cassianem Elwesem, s nímž se poprvé spojil právě kvůli Žižkovi.

Dalším snímkem, který Petr Jákl v poslední době produkoval, je válečné drama The Last Full Measure režiséra Todda Robinsona. Film, kde ztvárnil hlavní roli Samuel L. Jackson, by měl přijít do kin v lednu 2020.

Snímek Jan Žižka je momentálně ve střižně a pracuje na něm celý tým střihačů. "Střih Jana Žižky je velmi náročný především díky množství bojových scén. Přibral jsem proto do týmu dalšího skvělého střihače Dirka Westervelta, který stojí například za střihem filmů jako Deadpool 2, Zombieland: Rána jistoty nebo Logan:Wolverine s Hughem Jackmanem," dodal Jákl, který už dříve na tento film najal střihače Stevena Rosenbluma.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Konektor Social: obsahová agentura začala pro obchod s kancelářskými potřebami Activa spravovat sociální sítě hned tří značek - Bibelot, Lamy a Parker. Agentura zároveň rozšířila spolupráci se Stock Plzeň-Božkov. Vedle dlouhodobé správy sociálních sítí pro Baileys se od listopadu bude znovu starat i o Johnnie Walker a Gordon’s Gin.

  • Czech News Center: mediální dům Daniela Křetínského a spol. startuje sérii Business Breakfasts pro obchodní partnery. První se uskuteční 23. září na téma cross-mediální inspirace nejen na Vánoce. Během snídaně vystoupí např. Juraj Felix, Co-CEO CNC, či Martina Říhová, CEO Active Group atd.

  • Mladá fronta: vydavatelství v úpadku požádalo Krajský soud v Českých Budějovicích, aby vyhlásil na majetek MF konkurs. Důvodem má být urychlený prodej závodu společnosti. Nedávno Vrchní soud v Praze zrušil prohlášení konkurzu a následný prodej mediálního domu v aukci. Důvodem má být údajná podjatost soudce Zdeňka Strnada, který o věci rozhodoval.

  • T-Mobile: výsledky letní kampaně s nabídkou neomezených mobilních dat - zákazníci si aktivovali přes 212 tisíc denních balíčků neomezených dat. Rekordman surfoval neomezeně 55 dnů. Zapojení zákazníci stáhli celkem téměř 574 TB dat. Nabídka byla dostupná ve více než 1000 lokalitách po celém Česku.

  • Reuters News & Media Czech Republic: firma, která v Česku prodává zpravodajský obsah Reuters, v roce 2019 utržila 55 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 35 milionů. Čistý zisk 1,5 milionu v roce 2018 se překlopil do loňské ztráty 3,6 milionu korun.

  • Filmový fond: nepříliš povedený film Bourák dostal z mimořádné výzvy na distribuci 700 tisíc korun, Havel 1 milion, 3Bobule 700 tisíc a Film Naživo 500 tisíc korun. Celkem fond v této výzvě na distribuci filmů rozdělil podporu ve výši téměř 11 milionů korun.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.