Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Kacerle, Smid a Frič dávají dohromady nový herní projekt Live PenaltyHráči dne

Nová společnost smashbuster založená Pavlem Kacerlem (foto), technologická firma STRV Luba Smida a produkční společnost first.FRAME filmového producenta Vojtěcha Friče dávají dohromady projekt Live Penalty, který propojuje svět gamingu s živým vysíláním. Fotbalová hra umožní vystřelit si v živém přenosu míč na profesionálního brankáře nebo influencera za pomocí smartphonu a střílejícího robota. Ve finále by měl projekt propojit globálně miliony hráčů.

"Je to další krok, jak svět zábavního průmyslu a showbusinessu dostat blíže k lidem, fanouškům. Na své si přijdou milovníci e-sportu,  fotbalu, ale také moderních technologií," uvedl Frič. "Chceme vytvořit co nejlepší propojení se skutečnými sportovními hvězdami, a to téměř v reálném čase pro sportovní fanoušky po celém světě. Věříme totiž v dokonalost reality," vysvětluje Kacerle.

První ostré spuštění hry proběhne v Česku a na Slovensku v prvním kvartálu 2020, následně tvůrci s Live Penalty vstoupí na světové trhy. V plánu je přivést do Prahy zajímavé fotbalové postavy včetně žijících brankářských legend. Live Penalty má také v plánu navštívit slavné klubové stadiony ve světě a další zajímavá místa spojená s fotbalovým prostředím.

Tým Live Penalty obsahuje zvučná jména. Vedle tvůrce vizuálních efektů Kacerleho, který pracoval například na filmech jako Iron Man, Avengers či Spider-Man (Marvel Studios) nebo Jurský svět (Lucasfilm), je zde Lukáš Veverka (kreativa a design), držitel Českého lva. Střílejícího robota vyvíjí tým pod vedením technologa Matěje Suchého.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Proximity Prague: spouští projekt Admergency, v rámci kterého chce pomáhat firmám postiženým pandemií. Agentura vybere každých 14 dnů jedno zadání od libovolné firmy a připraví pro ni koncepční řešení. A to bez nároku na honorář. Přednost budou mít společnosti, na něž pandemie dopadá tvrdě - například z oblasti hotelnictví, cestovního ruchu nebo kultury.

  • Datart: síť obchodů s elektrem má novou kreativní kampaň. Stojí za ní agentura WMC Grey, výrobu spotů měla na starosti společnost Punk Film. Režie Martin Duda, creative director David Suda.

  • FTV Prima: hlasování diváků rozhodlo, že druhá komerční televize bude od neděle 4. října v prime time vysílat čtvrtou řadu detektivního seriálu Polda. Ten porazil další nabízený seriál Einstein.

  • 2K/Hangar 13: dnes na trh uvedli herní titul Mafia: Definitive Edition, od základu kompletně vytvořený remake původní Mafie. Remake zahrnuje rozšířený scénář, další custceny a zcela nové herní sekvence a funkce.

  • Nadace Dobrý Anděl: o marketing a PR nadace se začala starat Zuzana Vítková (ex-PR.Konektor, ex-Toulcův dvůr). Po téměř šestiletém působení v nadaci tak střídá Markétu Křížovou.

  • Zásilkovna: služba pro zasílání zásilek mezi fyzickými osobami Mezi námi překonala hranici 2 milionů přepravených zásilek. Službu Zásilkovna spustila na konci dubna 2019. První milion přepravených zásilek byl překonán po roce fungování v květnu letošního roku.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.