Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Kellnerova skupina PPF zvedla zisk na více než 22 miliardHráči dne

12:03, 23. 5. 2019

Skupina PPF, kterou ovládá nejbohatší Čech Petr Kellner (foto), loni navýšila zisk i objem aktiv. Čistý zisk za rok 2018 dosáhl výše 865 milionů eur (v přepočtu cca 22,2 miliardy korun), v meziročním srovnání vzrostl o 25 procent (za rok 2017 činil čistý zisk 690 milionů eur). Na finanční segment připadl čistý zisk 511 milionů eur (o rok dříve 307 milionů).  Na telekomunikace čistý profit 233 milionů eur (264 milionů).

Aktiva skupiny (vlastní kromě jiného majoritu v O2, dále CETIN, balkánské operátory Telenor, O2 arenu atd.) k poslednímu dni roku 2018 přesáhla 45 miliard eur, což v meziročním srovnání představuje nárůst o více než 18 procent (38 miliard ke konci roku 2017). Na telekomunikace připadla aktiva o objemu 7,6 miliardy eur (4,3 miliardy).

Tržby telekomunikačního sektoru loni dosáhly 2,415 miliardy eur (z toho O2 1,481 miliardy), o rok dříve to bylo 1,826 miliardy (O2 1,395 miliardy). Z celkového čísla na CETIN připadlo 772 milionů eur (796 milionů).

"Klíčová aktiva napříč sektory spotřebitelského financování, bankovnictví, telekomunikací i nemovitostí vykazují stabilní ziskovost. Hlavním zdrojem růstu zisku byl v loňském roce segment finančních služeb skupiny, který představují především společnosti Home Credit a PPF banka. Nadále jsme pokračovali v dlouhodobé strategii teritoriální i oborové diverzifikace. Dokončení nových akvizic v oblasti telekomunikací ještě více posílilo naše klíčové segmenty a vstupem do strojírenského průmyslu PPF dále diverzifikovala své podnikání," uvedla Kateřina Jirásková, finanční ředitelka PPF.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Biano: online marketplace nábytku ze skupiny Miton jako první na českém trhu spouští obrazové
    vyhledávání pro nábytek a dekorace. S rozpoznáváním produktů pomáhá umělá inteligence. Vůbec poprvé v daném segmentu Biano umožní srovnávání cen podle obrázku.

  • TV Nova: od pondělí 20. července se v pořadu Snídaně s Novou objeví nová moderátorská dvojice – Gabriela Partyšová a Aleš Lehký. V uvádění tohoto ranního pořadu se budou střídat s dvěma dalšími páry - Kristinou Kloubkovou a Pavlem Svobodou nebo Nikolou Čechovou (zvanou Shopaholic Nicol) a Milanem Peroutkou.

  • Asociace komunikačních agentur: podle profesní asociace během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun. Meziročně tedy poklesly o 27 procent.

  • The Hive: agentura ze skupiny Konektor Place získala nového klienta, potravinářskou společnost Emco. Zajistí ji spolupráci s vybranými influencery.

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.