Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Knižní bestseller Prvok, Šampón, Tečka a Karel natočí jako film jeho autor Patrik HartlHráči dne

14:24, 15. 8. 2019

Úspěšný spisovatel Patrik Hartl (foto), autor bestselleru Prvok, Šampón, Tečka a Karel, látku natočí i jako film. Film ponese stejný název, jak Borovan.cz informoval jako první, natáčení začne na podzim letošního roku. Premiéra v kinech je naplánována na konec roku 2020. Hartl k filmové podobě napsal i scénář. Hrdinům, kteří se rozhodnou zahnat krizi čtyřicátníků plněním nesplnitelných úkolů, připravil oproti románu několik změn.

"Jsem přesvědčený, že film bude lepší než knížka," myslí si Hartl. "Patrik Hartl je hitmaker, ve své podstatě je to hollywoodský autor. Kombinuje humor, silný příběh, vlastní styl, udržuje si vysokou kvalitu a současně je přístupný širokému publiku. To je vzácná kombinace. Jsme přesvědčení, že ji převede i na plátna, a to včetně divácké odezvy," uvedl Ondřej Kulhánek z Bontonfilm Studios, která film produkuje. Koprodukce Česká televize.

Hartlova knižní prvotina Prvok, Šampón, Tečka a Karel vyšla v roce 2012 a díky oblibě u čtenářů se dočkala několika dotisků. Následující Hartlovy knihy Malý pražský erotikon, Okamžiky štěstí a Nejlepší víkend získaly ocenění Český bestseller. Poslední kniha Nejlepší víkend vyšla v nákladu 200 tisíc kusů. Všech jeho knih se během sedmi let prodalo celkem na 800 tisíc kusů. Úspěch mají rovněž Hartlovy divadelní hry.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Big Bang Media: komunikační agentura Tomáše Kačeny v roce 2018 utržila 21,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 4,4 milionu více. Čistý zisk se snížil z milionu na 900 tisíc korun.

  • Erflex: firma, která kromě jiného provozuje reklamní plochy na sloupech vlastnictví Dopravního podniku hlavního města Prahy, v uplynulém fiskálním roce (skončil v březnu 2019) utržila 25 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů více. Čistý zisk se zvedl ze 600 tisíc na 1,4 milionu korun.

  • Software602: firma, nabízející bezpapírové řešení kanceláří, v roce 2018 dosáhla obratu 195 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 18 milionů méně. Čistý zisk činil 8 milionů, o rok dříve to bylo 20 milionů korun.

  • PLAYzone: firma, která provozuje již více než deset let herní portál Playzone.cz v Česku a na Slovensku, v roce 2018 utržila 23 milionů korun, v meziročním srovnání o 4 miliony více. Čistý zisk vyskočil z 300 tisíc na 600 tisíc korun. V PLAYzone drží poloviční podíl miliardář Ivan Zach.

  • Vladimír Mišík: na labelu 100PROmotion vydává nové album Jednou tě potkám. Poprvé po 40 letech jej nebude doprovázet kapela Etc..., nýbrž kapela Blue Shadows producenta alba Petra Ostrouchova.

  • Seznam.cz TV: televize Seznamu za první ucelený rok fungování v roce 2018 utržila 106 milionů korun, ostatní provozní výnosy dosáhly 66 milionů. Náklady přesáhly 165 milionů korun. Bez detailní znalosti rozpočítání nákladů a výnosů mezi televizi a mateřský Seznam jsou to pouze orientační čísla.

reklama
  • Na turné

    Mirai
    15. 11.03. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Ad Astra

Hodně zvláštní film - odehrává se ve 22. století, s rekvizitami z 21. století a s nápady ze sci-fi knížek 20. století. A tak jsme v relativně vzdálené budoucnosti stále svědky takových věcí, jako jsou vícestupňové rakety s klasickým pohonem a s odhoditelnými stupni nebo měsíční vozítka, která jsou jen o fous vylepšenou verzí starého Lunar Roveru.

Jako kdyby ve světě Ad Astra podivným způsobem zamrzl technologický pokrok. Hlavní vina tohoto dojmu padá na hlavu režiséra a scenáristy Jamese Graye (Ztracené město Z, Milenci), který se tentokráte příliš nevyznamenal. Na rozdíl od čarokrásné kamery Hoyte van Hoytemy (Dunkerk, Spectre, Interstellar atd.). Skutečně, těžko vzpomenout jiný film z poslední doby, kde by byl úroveň obrazu a scénáře v takovém nesouladu, co se týče kvality a kreativity.

Jenže těch podivných dějových věcí je v Ad Astra tolik (nesmyslná odbočka k lodi s poblázněnými opicemi, stavba ultra vysoké věže pro hledání mimozemských civilizací - proč, když je x krát levnější a smysluplnější vypustit teleskop někam do vesmíru, skákání Brada Pitta mezi vesmírnými loděmi, nepříliš jasně vysvětlené exploze u Neptunu a jejich dopad na Zemi atd.), že kameraman van Hoytema může točit jako Bůh, a stejně si divák z kina odnese pocit áčkového filmu, který smutně zapadl do béčkové kategorie. I navzdory velmi slušnému výkonu Brada Pitta v hlavní roli a úvodní úchvatné scéně pádu z věže. Přes některé světlé momenty je Ad Astra bohužel promarněná příležitost.