Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Kontroverzní požadavek vlivných byznysmenů: stát by měl podpořit komunikační vychvalování EU či NATO Hráči dne

08:04, 17. 11. 2021

Cca třicítka vlivných podnikatelů a manažerů - je mezi nimi šéf ČEZu Daniel Beneš (foto), Zbyněk Frolík (Linet), Martin Jahn (Škoda Auto), Tomáš Salomon (Česká spořitelna), Karel Komárek (KKCG), František Piškanin (Hopi) nebo Eduard Kučera (Avast) - vyzvala k zahájení takzvané Transformace 2.0 české ekonomiky.

Mezi řadou rozumných požadavků (digitalizace státu, penzijní reforma, lákání zahraničních talentů) a diskutabilních (podpora devastačního Green Dealu) vyčnívá jeden kontroverzní, který by Česko spíše vrátil před rok 1989: "Vytvoření účinných komunikačních nástrojů státu podporujících informovanost obyvatel o významu a přínosu členství ČR v mezinárodních institucích, zejména EU a NATO."

Pamětníci si ještě vzpomenou, jak se za komunismu neúnavně vychvaloval Sovětský svaz, údajné přínosy socialistické soustavy "světovému míru", jak se vyzdvihovaly vyfabulované úspěchy socialistické ekonomiky a jak byla tato propaganda tupá, nesmyslná a spíše kontraproduktivní. Česká republika 2.0 nepotřebuje státní propagandu, nýbrž naopak svobodnou diskusi a názorovou pestrost.