Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Letní festivaly přesouvají letošní ročník na rok 2021Hráči dne

20:39, 3. 5. 2020

Řada velkých letních festivalů prožívá možná nejtěžší okamžik své historie. Vzhledem k omezení kulturních akcí na kapacitu do 100 lidí jako důsledek pandemie čínského koronaviru se letos, minimálně v letních měsících, velké open air festy podle všeho nebudou konat. Rozhodnutí vlády přichází v momentě, kdy již byly investovány desítky a stovky milionů do marketingu, pronájmu ploch, staveb, zaplaceny zálohy kapelám, nasmlouváni brigádníci, stánkaři atd. Část festivalů již ohlásila nové termíny konání: Colours of Ostrava (14. až 17. července 2021), Rock for People (zatím není určen přesný termín v roce 2021), Masters of Rock (3. až 6. června 2021).

Největší pomocí nyní pro organizátory (na fotce pořadatelka Colours Zlata Holušová) ze strany fanoušků bude, když si ponechají již zakoupené vstupenky a nebudou požadovat vracení peněz.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • FTV Prima: zpravodajská stanice CNN Prima News od září přidává několik naživo vysílaných zpravodajských relací. Kromě jiného odpolední blok doplní i regionální zprávy, které budou vznikat ve spolupráci s vydavatelstvím Vltava Labe Media.

  • Seznam.cz: dceřiná rádiová firma Voice of Prague (rádia Classic Praha a Expres FM) v roce 2019 utržila 26,5 milionu korun. V meziročním srovnání je to o 1,3 milionu více. Společnost skončila ve ztrátě 11 milionů, o rok dříve minus činil 12 milionů. Dceřinka nedávno fúzovala s mateřským Seznamem.

  • TV Nova: v nové řadě imitační show Tvoje tvář má známý hlas, která startuje 5. září, bude účinkovat herečka Erika Stárková a zpěvák a frontman skupiny Lake Malawi Albert Černý.

  • Asociace pro elektronickou komerci: podle odhadů asociace bude celoroční růst internetových obchodů v roce 2020 dosahovat přibližně 25 procent, což vyjádřeno v obratech znamená přibližně o 15 miliard korun více, než se původně předpokládalo. Letos v dubnu kvůli pandemii nárůst e-commerce segmentu přesahoval výjimečných 40 procent, postupně se ustálil až na 25 procent v červnu.

  • Český telekomunikační úřad: dnes zahájil veřejnou konzultaci k návrhu části plánu využití rádiového spektra pro kmitočtové pásmo 24,25–27,5 GHz. Jde o jedno ze tří pásem, která jsou v Evropě určena pro zavádění sítí 5G. Po pásmech 700 MHz a 3,4–3,8 GHz jde o první pásmo milimetrových vln pro tyto sítě. ČTÚ v návrhu v pásmu 26 GHz zpřístupňuje ucelený úsek o šířce 1GHz pro poskytování ultra-vysokorychlostních služeb.

  • Active Radio: mateřská radiová firma Daniela Křetínského (Evropa 2, Frekvence 1 atd.), která zajišťuje servisní služby, služby eventové divize No Limits nebo internetové aktivity, v roce 2019 utržila 160 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů méně. Čistá ztráta se meziročně propadla ze 2 milionů na 55 milionů korun (úpravy hodnot a rezervy ve finanční oblasti - 24 milionů).

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.