Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
      
      
      
    

Lukačovičova firma navýšila požadavky vůči Google na více než 10 miliard Hráči dne

12:50, 17. 6. 2021

Internetová firma Seznam.cz miliardáře Iva Lukačoviče (foto) navyšuje požadavky vůči globální technologické společnosti Google (provozní firma Alphabet). Do centrály Google v americkém Silicon Valley nyní přišel dopis od Seznamu, ve kterém Lukačovičova firma oznámila, že v rámci připravované žaloby hodlá zvýšit původní požadavek na náhradu škody o miliardu na více než 10 miliard korun. Požadovaná suma je vypočítaná jako ušlé peníze Seznamu původně v letech 2011 až 2018. Navýšené požadavky aktuálně zahrnují i roky 2018 až 2020.

Škoda měla vzniknout v předchozích letech v důsledku údajného omezení hospodářské soutěže v oblasti internetového vyhledávání. Konkrétně v nastavení mobilního operačního systému Android, za jehož vývojem stojí právě Google. Ještě donedávna bylo v Androidu nastaveno defaultně vyhledávání prostřednictvím Google, což bylo změněno. Seznam přípravu žaloby oznámil na přelomu roku 2020/2021, zatím se však k podání stále nemá.

"Vývoj v roce 2020 ukazuje, že nápravná nařízení nemají ve své aktuální podobě takový vliv na narovnání trhu, v jaký všechny tržní subjekty ještě v roce 2019 doufaly. Je tedy zřejmé, že chování společnosti Google v minulých letech bude mít na trh mnohem větší a dlouhodobější dopady, než se původně očekávalo. Z výše uvedených důvodů jsme přesvědčeni, že ani spuštěním programu Choice Screen a úpravami smluv mezi společností Google a výrobci zařízení nepřestal Google zneužívat své dominantní postavení na trhu s licencovanými operačními systémy pro chytrá mobilní zařízení a aplikacemi pro mobilní zařízení s operačním systémem Android," uvedla mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová.

Podle ní vyhledávání Seznam.cz meziročně celkově rostlo o 6 procent, zatímco v programu Choice Screen zaznamenalo přibližně 140 tisíc výběrů. "Formálně představené úpravy neotevřely trh dostatečně," tvrdí Kapuciánová.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Mall Group: počet obchodníků, kteří zboží nabízejí na internetovém tržišti Mall, přesahuje dva tisíce. Kromě výrazného nárůstu prodejů v Česku, kde se zboží z partnerského prodeje na celkových prodejích Mallu podílí více než třetinou, podle zástupců skupiny rostou i prodeje v zahraničí. Mimo Česko již putuje více než čtvrtina objednávek z partnerského prodeje. Vedle sousedního Slovenska je nejsilnějším trhem pro tuzemské prodejce Slovinsko, kde marketplace Mallu meziročně vyrostl o tisíc procent. Polovina obchodníků na slovinském Mallu přitom pochází z Česka.

  • CNN Prima News: od srpna stanici posílí moderátor Petr Suchoň (ex-TV Nova), který dostane na starost moderování ranního pořadu Nový den.

  • PPF: investiční skupina vstupuje do nového segmentu trhu, pronájmu plachetnic pro rekreaci. PPF vytváří společný podnik s Groupe Beneteau, tradičním francouzským výrobcem menších rekreačních plavidel a plachetnic. Cílem je vybudovat nového lídra v odvětví pronájmu plachetnic na dovolené. Transakce spočívá v akvizici kontrolních podílů jedničky a dvojky na tomto trhu, Dream Yacht Charter a Navigare Yachting, společným podnikem, ve kterém bude mít PPF většinový podíl.

  • NBCUniversal: streamovací platforma Peacock dosáhla od startu v dubnu 2020 počtu uživatelů 54 milionů. Platforma nabízí jak verzi zdarma, financovanou reklamou a s omezeným obsahem, tak i placenou verzi. Peacock Premium by mělo mít přes 10 milionů zákazníků. V tomto roce chce Peacock výrazně proniknout na mezinárodní trhy.

  • Česká televize: nasadí nový seriál režiséra Radka Bajgara a scenáristy Petra Kolečka od 3. září (pátek) v prime time na ČT1. Komediální série z prostředí chatové osady má 13 epizod. V hlavních rolích Martin MyšičkaPavla BeretováRadek HolubPetra NesvačilováIgor BarešEva LeinwerberováJosef PolášekJana PlodkováPavel NovýJana ŠvandováIvana ChýlkováStanislav Majer nebo Tomáš Hanák. Výkonnou producentkou série je Romana Brožková/Logline Production, externím producentem Petr Erben/Logline Production. Osada vznikla v kreativní skupině ČT Josefa Viewegha.

  • Bezrealitky.cz: realitní projekty, do kterých v posledních měsících investoval podnikatel Marek Rosenbaum, míří pod jednu střechu. Vzniká skupina European Housing Services, která spojí Bezrealitky.cz, Maximu, Český nemovitostní trust a nově také službu Tvůj Správce. Do roka skupina chce mít obrat přesahující jednu miliardu a do pěti let chce působit v pěti evropských zemích. Do čela skupiny se postaví Hendrik Meyer.

  • Hit dne


    Tři sestry: Já jsem Aleš

Recenze

Prvok, Šampón, Tečka a Karel

Film Aleš Borovan

Možná nejpříjemnější překvapení na poli českých filmů v letošním, distribučně podivném roce. Filmová adaptace románu Patrika Hartla (rovněž režie a scénář) totiž trochu klame tělem. Film, který se na první pohled tváří jako klasická tuzemská řachanda o vztazích a všude se opravdu prezentuje jako "komedie", je ve skutečnosti ne úplně veselé vyprávění z chlapského světa po čtyřicítce.

Čtyři kamarádi z gymplu (?) si ve středním věku víceméně v podobném momentu uvědomí, že nežijí úplně tak, jak si kdysi v mládí představovali. Mužskou krizi, poničené sebevědomí a mentální tápání zkusí vyřešit plněním téměř nesplnitelných úkolů. Samozřejmě, že takto rozehraný příběh nabídne množství (zde více méně zdařilých) gagů, hlášek a komických situací. Do nich ale režisér Hartl velmi zručně a místy velmi překvapivě sází vážné situace, při kterých vnímavějšího diváka mrazí v zádech. Takže žánr spíše tedy dramedy, v Prvokovi... nadprůměrně zvládnutá, se silnými, emočně naléhavými momenty a propracovanými postavami, napsanými tak, že jen málokdo z cílové skupiny se s některou z nich nebude schopen identifikovat.

Asi je možná zbytečné dodávat, že velký podíl na sympatickém a uvěřitelném vyznění filmu mají excelentní výkony v hlavních rolích v podání Martina Pechláta, Davida Švehlíka, Hynka Čermáka a Martina Hofmanna (ve vedlejších rolích, či spíše minirolích se tam mihnou desítky dalších hvězdných herců a hereček). Prvok, Šampón, Tečka a Karel má díky všem těmto ingrediencím nakročeno dostat se v návštěvnosti přes půl milionu diváků a velmi slušnou šancí stát se klasickým snímkem žánru - mnohý z diváků se k němu rád vrátí i po deseti dvaceti letech. Takový počin je v české kinematografii vzácný: kvalitní film pro masy.