reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mediální skupině Czech Media Investments loni stagnovaly tržby na úrovni 221 milionů Hráči dne

12:50, 30. 5. 2016
Aleš Borovan

Mediální skupina Czech Media Investments (CMI; vlastníci po třetinách Tomáš Tkačík - foto, Václav Bednář a Hynek Paťorek) dosáhla v roce 2015 tržeb 221 milionů korun. Je to stejná částka, jako v roce 2014. Z toho na odborné vydavatelství Business Media CZ (loni se z firmy vyčlenila databáze a call centrum) připadá 102 milionů korun (meziroční pokles o 700 tisíc), zbytek pak tvoří obrat firem Istav Media (databázová činnost) a Media Market Consulting (call centrum).

V Business Media CZ (tituly Stavba, Stavitel, Technický týdeník atd.) se v loňském roce podařilo dosáhnout nárůstu v tištěné inzerci a také v ostatních reklamních výnosech. Inzertní tržby rostly hlavně v segmentech stavebnictví, doprava a technika. Zisk před zdaněním, amortizací, odpisy a úroky (EBITDA) u Business Media CZ dosáhl 5 milionů korun, o rok dříve to bylo 3,3 miliony. Prodělek celé skupiny CMI za rok 2014 dosáhl vzhledem k vysokým odpisům 62 milionů.

"Díky významnému oživení celé ekonomiky včetně stavebnictví, dopravy a průmyslu se nám daří dosahovat hlavně v inzerci vyšších výnosů než v loňském roce. V prvním čtvrtletí činil tento nárůst téměř 9 procent. Roste nám také předplatné vlivem nových marketingových akcí se silnými partnery," uvedl Tkačík.