Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

MetroZoom podle vlastních slov přebírá další reklamní plochy v pražském metruHráči dne

14:16, 7. 11. 2019

Spor o lukrativní reklamní plochy v pražském metru se zahušťuje. Společnost MetroZoom ze skupiny BigBoard Praha podle vlastních slov rozšiřuje od 1. listopadu 2019 počet provozovaných reklamních ploch v pražském metru. Podle vlastního tvrzení se dokonce stává výhradním provozovatelem reklamy v pražském metru a jeho prostorách.

"Došlo k tomu na základě pověření společnosti Railreklam, která zakázku vysoutěžila v transparentním výběrovém řízení Dopravního podniku hlavního města Prahy," uvedla Pavlína Stránská z MetroZoom. Jednat se má o téměř 22 tisíc reklamních ploch - rámečky ve vagonech metra, samolepicí folie u vstupu do vagónů, rámečky podél eskalátorů, balustrády a celopolepy v přestupních tunelech. S prohlášením MetroZoom ale nesouhlasí dosavadní provozovatel Rencar Praha (většinový majitel konkurenční skupina JCDecaux), který se s Dopravním podnikem soudí o zneplatnění dosavadní smlouvy.

"Jakékoli smlouvy, které byly případně uzavřeny s jinými podnikatelskými subjekty, nejsou po datu 1. listopadu 2019 platné, protože byly uzavřeny na plochy, které předchozí pronajímatel již neměl k dispozici. Společnost MetroZoom je však připravena jednat o uzavření nových smluv za podmínek, které byly plánovány nebo objednány u předchozího provozovatele," tvrdí Stránská.  „Naše společnost je samozřejmě připravena uzavřít za standardních podmínek smlouvy nové, a to v kompletním požadovaném objemu klientů,“ uvedla Dana Svobodová, jednatelka MetroZoomu.

Původní smlouvu s Rencarem Dopravní podnik (DPP) uzavřel v roce 1997. Později bylo doplněno několik dodatků, konsolidované znění pochází z roku 2009. V roce 2016 DPP smlouvu vypověděl kvůli údajné nevýhodnosti. V září 2019 obvodní soud v Praze 9 rozhodl o neplatnosti smlouvy. Jedná se o nepravomocné rozhodnutí, proti kterému se Rencar odvolal.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Live Nation: koncertní agentura do Česka přiveze vystoupení americké pop-rockové kapely One Republic. Akce se uskuteční v listopadu 2020 v O2 Aréně.

  • Vinyla: vítězové IX. ročníku hudebních cen - deska roku: Plastová okna (kapela B4), objev roku: Margo a počin roku: aktivity žižkovského klubu Punctum.

  • FTV Prima: další vítězství pro primácký seriál Slunečná. Úterý 25. února, Slunečná 1,259 milionu diváků v cílovce 15+, Ordinace v růžové zahradě II 930 tisíc v téže kategorii.

  • PPF: investiční skupina se ohradila proti snaze Pirátů, kteří požádali americký Kongres o prošetření plánovaného prodeje skupiny CME včetně Novy do rukou PPF. "Ze skutečnosti, že podnikáme také v Číně, kde stejně jako my podnikají tisíce dalších západních firem, nelze vyvozovat nic o našem světonázoru... Znovu opakujeme, že PPF kupuje CME jako doplněk ke svému telekomunikačnímu byznysu."

  • Rixo.cz: online pojišťovací služba z rodiny Home Credit má novou tiskovou mluvčí, Michaelu Bartošovou. Ta dříve pracovala například v PR agentuře FleishmanHillard nebo byla u zrodu a rozvoje společnosti Programmatic Media.

  • Košík.cz: nově závozovou oblast rozšiřuje zhruba o 100 tisíc obyvatel čtyř polabských měst - Kolína, Kutné Hory, Poděbrad a Nymburka. Pokračuje tak ve strategii pokrývání takzvaného pražského metropolitního prstence.

  • Walt Disney: z pozice výkonného ředitele odstupuje dlouholetý manažer Bob Iger. Na jeho místo nastoupí dosavadní šéf divize parků Bob Chapek. Ten ve firmě pracuje od roku 1993. Iger bude pokračovat jako předseda představenstva.

  • Český telekomunikační úřad: vydal tiskovou zprávu, podle které šéfka Rady ČTÚ Hana Továrková není ve střetu zájmů, "jak na základě svého šetření potvrdilo i Ministerstvo spravedlnosti ČR". "Šetření, které ve věci paní Továrkové ministerstvo spravedlnosti provedlo, ukázalo, že paní Továrková ve lhůtě stanovené zákonem ukončila veškeré své angažmá," mělo uvést ministerstvo.

  • Česká asociace esportu: stala se jedním z 23 zakládajících členů bruselské  Evropské esportové federace. Úkolem federace bude "sjednotit evropské organizace, týmy a hráče a společně pracovat na dalším rozvoji esportu", který ve světě sleduje údajně na 500 milionů diváků.

Recenze

V síti

Jeden z nejdůležitějších dokumentů, který v Česku vznikl v posledních letech a který má potenciál alespoň trochu zlepšit neutěšené a šokující poměry. Film Barbory Chalupové a Víta Klusáka o zneužívání dětí na internetu má pro rodiče znepokojující a burcující zprávu: sexuální predátoři a pedofilové se dostali do pokojíčků našich dětí. Děje se tak brutálním způsobem (včetně vydírání, zastrašování), až v neuvěřitelně masové míře a s drtivým a nevypočitatelným dopadem na životy dospívajících.

Je vlastně s podivem, že to nikoho z filmařů nenapadlo dříve. Tři figurantky, které vypadají na cca 12 (ve skutečně se jedná o zletilé slečny), 3 pokojíčky vzniklé ve studiu a prošpikované kamerami a několik profilů na komunikačních platformách jako Facebook, Lidé.cz (Seznam.cz), Skype atd. Výsledkem je za deset dní cca 2,5 tisíce potenciálních sexuálních predátorů, příval tu více, tu méně lstivých ataků, triků, manipulací a pobídek k sexuálnímu chování, odkazů na porno, úchylky atd. V některých případech situace vyeskalovala až do učebnicového vydírání.

Nejen závěrečná setkání figurantek s některými predátory tváří v tvář pod dohledem skrytých kamer ukázala, že část těchto postaviček jsou směšní, nešťastní a nějakým způsobem frustrovaní lidé. To by nás však nemělo zmást. To jak v masovém měřítku, s jakou rychlostí a v podstatě bez překážek jsou naše děti na netu vystaveny predátorským praktikám plus fakt, že mezi záplavou bizzarních figurek se objevilo několik skutečně zlých lidí, by v každém rodiči mělo spustit ten nejnaléhavější alarm. Je dobře, že s povedeným a potřebným filmem (český dokument letos těžko nabídne důležitější titul) teď bude pracovat ministerstvo školství a policie. Ale hlavně: mluvme s našimi dětmi, nenechávejme je v tom samotné.