reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Miliardář Křetínský a spol. nakoupili podíl v německých televizích Hráči dne

Pozoruhodné. Mediální skupina Czech Media Invest (CMI), kterou ovládají miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč (foto) při nákupech na veřejných trzích získala přibližně 4,07 procenta v mediální společnosti ProSiebenSat.1 Media SE, sídlící v Německu. Ta provozuje free-to-air televizi, řadu placených TV kanálů, rádií a printových médií. Podle zástupců CMI jde o první krok v nové strategii nakupovat minoritní akciové podíly v evropských mediálních společnostech, včetně kotovaných, ve kterých skupina spatřuje atraktivní investiční potenciál. "Investice pro CMI přináší i prvek diverzifikace, kdy po výraznějších investicích do oblasti tisku, včetně digitálních aktiv, a vstupu na trh rádií, investuje také do oblasti lineární celoplošné televize, která je spolu s internetem dominantním formátem na reklamním trhu," uvedl zástupce CMI Daniel Častvaj.

"Tato investice vychází z mandátu dále růst v oblasti evropských médií, který jsme obdrželi od našich akcionářů. Naši investici do ProSieben lze charakterizovat jako portfoliovou, jednak s předpokladem dlouhodobosti, a jednak strategickou ve smyslu její role v rámci našeho portfolia. Jsme přesvědčeni, že silné lineární evropské televize, které jsou správně schopny reagovat na vývoj vnějšího prostředí, mají dobrý ekonomický potenciál i do budoucna a nesdílíme skeptičtější pohled většiny trhu, který se projevil poklesem tržních hodnot řady evropských televizí,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny CMI.

"Specificky na ProSieben oceňujeme kromě mimořádně silné značky a silného postavení na německém trhu, který je i v oblasti médií a reklamy nejsilnějším evropským trhem, velmi dobrou schopnost tvorby provozního cash flow, podpořenou závazkem managementu k disciplíně v oblasti akvizic i provozních nákladů. Oceňujeme avizovaný příklon k větší produkci lokálního contentu i rozvoj digitálních aktiv v oblasti vysílání. Pokud jde o oblast e-commerce, nepovažujeme ji za zcela nezbytnou součást aktiv lineárních televizí, nicméně z pohledu ProSieben se vybudováním tohoto pilíře podařilo vytvořit významnou hodnotu, ze které bude společnost v následujících letech benefitovat," doplnil Miškovič.