Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Miliardář Křetínský a spol. nakoupili podíl v německých televizíchHráči dne

Pozoruhodné. Mediální skupina Czech Media Invest (CMI), kterou ovládají miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč (foto) při nákupech na veřejných trzích získala přibližně 4,07 procenta v mediální společnosti ProSiebenSat.1 Media SE, sídlící v Německu. Ta provozuje free-to-air televizi, řadu placených TV kanálů, rádií a printových médií. Podle zástupců CMI jde o první krok v nové strategii nakupovat minoritní akciové podíly v evropských mediálních společnostech, včetně kotovaných, ve kterých skupina spatřuje atraktivní investiční potenciál. "Investice pro CMI přináší i prvek diverzifikace, kdy po výraznějších investicích do oblasti tisku, včetně digitálních aktiv, a vstupu na trh rádií, investuje také do oblasti lineární celoplošné televize, která je spolu s internetem dominantním formátem na reklamním trhu," uvedl zástupce CMI Daniel Častvaj.

"Tato investice vychází z mandátu dále růst v oblasti evropských médií, který jsme obdrželi od našich akcionářů. Naši investici do ProSieben lze charakterizovat jako portfoliovou, jednak s předpokladem dlouhodobosti, a jednak strategickou ve smyslu její role v rámci našeho portfolia. Jsme přesvědčeni, že silné lineární evropské televize, které jsou správně schopny reagovat na vývoj vnějšího prostředí, mají dobrý ekonomický potenciál i do budoucna a nesdílíme skeptičtější pohled většiny trhu, který se projevil poklesem tržních hodnot řady evropských televizí,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny CMI.

"Specificky na ProSieben oceňujeme kromě mimořádně silné značky a silného postavení na německém trhu, který je i v oblasti médií a reklamy nejsilnějším evropským trhem, velmi dobrou schopnost tvorby provozního cash flow, podpořenou závazkem managementu k disciplíně v oblasti akvizic i provozních nákladů. Oceňujeme avizovaný příklon k větší produkci lokálního contentu i rozvoj digitálních aktiv v oblasti vysílání. Pokud jde o oblast e-commerce, nepovažujeme ji za zcela nezbytnou součást aktiv lineárních televizí, nicméně z pohledu ProSieben se vybudováním tohoto pilíře podařilo vytvořit významnou hodnotu, ze které bude společnost v následujících letech benefitovat," doplnil Miškovič.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • RTL Group: podle předběžných čísel upravený ukazatel EBITDA zábavního holdingu v roce 2020 dosáhl 850 milionů eur, o rok dříve to bylo 1,156 miliardy eur. Tržby skupiny loni činily 6 miliardy eur, v meziročním srovnání o 650 milionů méně.

  • FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná z úterý 26. ledna sledovalo v cílové skupině 15+ více než 1,26 milionu diváků (share 28,79 procenta). Ve strategické obchodní skupině 15 až 69 let to bylo 888 tisíc diváků (27,91 procenta).

  • Česká televize: na online veletrhu MIPCOM nakoupila TV série Nový Papež oscarového režiséra Paola Sorrentina, Útok v Salisbury natočený podle skutečných událostí, cenami ověnčené šestidílné drama Roky a roky, drama podle skutečných událostí Útěk z vězení v Dannemoře, druhou sezónu Potvory, krimi série Bodyguard, Bancroftová I, II nebo Sestra či seriál Geniální přítelkyně podle knižního bestselleru.

  • Japonská kina: v roce 2020 utržila 1,38 miliardy dolarů. V meziročním srovnání to je o 45 procent méně. Filmy západních kinematografií utržily pouze 328 milionů dolarů, což je nejméně v dějinách moderního Japonska.

  • Atmedia: TV mediazastupitelství zahajuje spolupráci se společností M7 Group, která na českém a slovenském televizním trhu provozuje internetovou a satelitní platformu Skylink. Spolupráce se bude týkat stanic Skylink 7 a Canal+ Domo, které budou od 1. února zapojeny do peoplemetrového měření sledovanosti pod skupinou Atmedia.

  • Shoptet: celkový obrat e-shopů využívajících platformu společnosti Shoptet se loni meziročně zvýšil o 50 procent na 36 miliard korun. Řešení e-shopové firmy aktuálně využívá zhruba 24 tisíc internetových obchodů, tedy přibližně o pět tisíc e-shopů více než před rokem. Samotný Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.