Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Miliardář Pelc posiluje GZ Media desetimilionovou částkou a mírně zvedá svůj podílHráči dne

12:03, 30. 8. 2019

Majoritní majitel výrobce CD a LP nosičů GZ Media, miliardář Zdeněk Pelc (na fotce uprostřed), posiluje firmu desetimilionovou částkou. Prostřednictvím svého kyperského vehiklu Earthglobe Limited upisuje 5506 nových akcií, každá s emisním kursem 4438 korun. Celkový peněžní objem emise je tak 24,5 milionu korun. Částka by měla být splacena do 3 měsíců od uzavření smlouvy o upsání akcií. Základní kapitál GZ Media se tak zvedne ze 110 milionů na téměř 116 milionů korun (jmenovitá hodnota akcie je tisíc korun). Současně se tak o něco zvedne Pelcův podíl v GZ Media ze současných 86,9 procenta na 87,5 procenta.

Firma v uplynulých letech investovala do zahraniční expanze (Kanada, Francie) plus loni na podzim do akvizice majoritního podílu ve výrobci knih PBtisk. Současně průběžně investuje do technologií a výrobních kapacit, kupříkladu do vývoje a výroby vlastních lisovacích strojů či balicích a kompletačních linek gramofonové desky. GZ Media loni vyplatila svým akcionářům dividendu ve výši 200 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vinyla: vítězové IX. ročníku hudebních cen - deska roku: Plastová okna (kapela B4), objev roku: Margo a počin roku: aktivity žižkovského klubu Punctum.

  • FTV Prima: další vítězství pro primácký seriál Slunečná. Úterý 25. února, Slunečná 1,259 milionu diváků v cílovce 15+, Ordinace v růžové zahradě II 930 tisíc v téže kategorii.

  • PPF: investiční skupina se ohradila proti snaze Pirátů, kteří požádali americký Kongres o prošetření plánovaného prodeje skupiny CME včetně Novy do rukou PPF. "Ze skutečnosti, že podnikáme také v Číně, kde stejně jako my podnikají tisíce dalších západních firem, nelze vyvozovat nic o našem světonázoru... Znovu opakujeme, že PPF kupuje CME jako doplněk ke svému telekomunikačnímu byznysu."

  • Rixo.cz: online pojišťovací služba z rodiny Home Credit má novou tiskovou mluvčí, Michaelu Bartošovou. Ta dříve pracovala například v PR agentuře FleishmanHillard nebo byla u zrodu a rozvoje společnosti Programmatic Media.

  • Košík.cz: nově závozovou oblast rozšiřuje zhruba o 100 tisíc obyvatel čtyř polabských měst - Kolína, Kutné Hory, Poděbrad a Nymburka. Pokračuje tak ve strategii pokrývání takzvaného pražského metropolitního prstence.

  • Walt Disney: z pozice výkonného ředitele odstupuje dlouholetý manažer Bob Iger. Na jeho místo nastoupí dosavadní šéf divize parků Bob Chapek. Ten ve firmě pracuje od roku 1993. Iger bude pokračovat jako předseda představenstva.

  • Český telekomunikační úřad: vydal tiskovou zprávu, podle které šéfka Rady ČTÚ Hana Továrková není ve střetu zájmů, "jak na základě svého šetření potvrdilo i Ministerstvo spravedlnosti ČR". "Šetření, které ve věci paní Továrkové ministerstvo spravedlnosti provedlo, ukázalo, že paní Továrková ve lhůtě stanovené zákonem ukončila veškeré své angažmá," mělo uvést ministerstvo.

  • Česká asociace esportu: stala se jedním z 23 zakládajících členů bruselské  Evropské esportové federace. Úkolem federace bude "sjednotit evropské organizace, týmy a hráče a společně pracovat na dalším rozvoji esportu", který ve světě sleduje údajně na 500 milionů diváků.

  • Carvago: automotive startup expanduje za hranice. V první fázi se pro B2B partnery otevírá ve třech zemích západní Evropy – v Německu, Francii a Dánsku – a další regiony budou postupně přibývat.

Recenze

V síti

Jeden z nejdůležitějších dokumentů, který v Česku vznikl v posledních letech a který má potenciál alespoň trochu zlepšit neutěšené a šokující poměry. Film Barbory Chalupové a Víta Klusáka o zneužívání dětí na internetu má pro rodiče znepokojující a burcující zprávu: sexuální predátoři a pedofilové se dostali do pokojíčků našich dětí. Děje se tak brutálním způsobem (včetně vydírání, zastrašování), až v neuvěřitelně masové míře a s drtivým a nevypočitatelným dopadem na životy dospívajících.

Je vlastně s podivem, že to nikoho z filmařů nenapadlo dříve. Tři figurantky, které vypadají na cca 12 (ve skutečně se jedná o zletilé slečny), 3 pokojíčky vzniklé ve studiu a prošpikované kamerami a několik profilů na komunikačních platformách jako Facebook, Lidé.cz (Seznam.cz), Skype atd. Výsledkem je za deset dní cca 2,5 tisíce potenciálních sexuálních predátorů, příval tu více, tu méně lstivých ataků, triků, manipulací a pobídek k sexuálnímu chování, odkazů na porno, úchylky atd. V některých případech situace vyeskalovala až do učebnicového vydírání.

Nejen závěrečná setkání figurantek s některými predátory tváří v tvář pod dohledem skrytých kamer ukázala, že část těchto postaviček jsou směšní, nešťastní a nějakým způsobem frustrovaní lidé. To by nás však nemělo zmást. To jak v masovém měřítku, s jakou rychlostí a v podstatě bez překážek jsou naše děti na netu vystaveny predátorským praktikám plus fakt, že mezi záplavou bizzarních figurek se objevilo několik skutečně zlých lidí, by v každém rodiči mělo spustit ten nejnaléhavější alarm. Je dobře, že s povedeným a potřebným filmem (český dokument letos těžko nabídne důležitější titul) teď bude pracovat ministerstvo školství a policie. Ale hlavně: mluvme s našimi dětmi, nenechávejme je v tom samotné.