Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mladá fronta stahuje týdeník Euro z výzkumu čtenosti tisku Media projekt, zpochybňuje jeho výsledkyHráči dne

Nezvyklý tah na printovém trhu. Vydavatelství Mladá fronta (MF; na fotce ředitel Jan Mašek) stahuje ekonomický týdeník Euro z výzkumu čtenosti tisku Media projekt. Nelíbí se jí totiž některé výstupy výzkumu především v kontextu s čísly konkurence. "Je s podivem, že některé oborové tituly měly deset čtenářů na každý výtisk, zatímco jiné sotva tři. Týdeník Euro působí na českém trhu dvacet let, známe své čtenáře, stejně jako čísla z prodejů, ať již z předplatného, či ze stánků, a podle našeho názoru neodpovídají publikované údaje této realitě," tvrdí se v tiskové zprávě MF. Aktuální krok vydavatelství Františka Savova by měl otevřít diskusi o "změnách způsobu měření čtenosti tištěných titulů v rámci projektu".

Výzkum čtenosti realizují od roku 2013 společnosti společnosti Stem/Mark a Median, jeho zadavateli jsou Unie vydavatelů a Asociace mediálních agentur (ASMEA).

Doplňujeme reakci Unie vydavatelů: "V letech 2016 a 2017 proběhla příprava nové etapy realizace výzkumu Media projektu, která byla zahájena od 1. ledna 2018 a úplné výsledky budou k dispozici letos v srpnu. V rámci přípravy této nové etapy výzkumu byly posouzeny všechny aspekty výzkumu zejména s ohledem ke stavu vývoje tiskového trhu a byly zohledněny i zahraniční poznatky. Zadavatelé se budou výsledky výzkumu ve spolupráci s Milanem Tučkem ze Sociologického ústavu Akademie věd i realizátory zabývat i nadále, zejména poté, co budou k dispozici výsledky za první pololetí realizace nové etapy výzkumu. Z tohoto hlediska se domníváme, že nyní, kdy probíhá nová etapa výzkumu teprve ve druhé čtvrtletní fázi, ale celkové výsledky ještě nejsou k dispozici, je předčasné dělat zásadní závěry o ukončení sledování konkrétního titulu ve výzkumu. Vydavateli týdeníku Euro nabízíme, že u realizátorů výzkumu zajistíme provedení analýzy vývoje čtenosti tohoto titulu i v minulých letech."

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Lion Nurun: agentura nyní již vlastněná Publicisem v roce 2017 utržila 11 milionů korun. V meziročním srovnání o 9,5 milionů více. Čistý zisk vyskočil z jednoho milionu na 1,7 milionu korun.

  • FAVI.cz: vyhledávač nábytku, ve které většinu drží investiční skupina Pale Fire Capital, čerstvě expanduje do Maďarska. Je to další zahraniční trh po Slovensku, Rumunsku a Polsku, kam FAVI vstoupil v roce 2017.

  • TV Nova: nová řada pořadu Mise nový domov (přestavby domovů s příběhem) s moderátorkou Terezou Pergnerovou odstartuje ve středu 31. října.

reklama

Hit dne

Ochutnávka z nové desky. VNV Nation: When is the Future?

  • Na turné

    Chinaski
    05. 10.07. 12.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

První člověk

Konečně po dlouhé době biják, který je "velký" a přitom současně chytrý, "hluboký". Třetí celovečerní film mladého Damiena Chazelleho (povedené snímky Whiplash, La La Land) První člověk o americkém kosmonautovi Neilovi Armstrongovi opět osvědčuje nesmírný talent, inteligenci a kreativitu hlavního tvůrce. Zvláště, když má po ruce úžasný scénář Joshe Singera (WikiLeaks, Spotlight).

Pečlivost, důraz na autenticitu, dar osobitého vyprávění, skvělé vedení herců - to je to, co diváka napadne při sledování příběhu prvního člověka na Měsíci. Již úvodní scéna letu Armstronga v experimentálním raketovém letadle X-15 vás katapultuje přímo do kabiny rozklepaného pekelného stroje, který se každou chvíli může buď rozbít o Zemi nebo odplout do neznámého vesmíru. Je to tak strhující a ohromně natočená pasáž, že se slabším povahám může udělat nevolno.

Technicky a řemeslně se jedná o film extratřídu. Spíše než mezník v dějinách a s ním spojený patos Chazelleho zajímá, kdo byli první průkopnici vesmírného létání. Ryan Gosling v hlavní roli opět (je to již druhá spolupráce s režisérem) předvádí ze sebe to nejlepší. Jeho Armostrong je ledově klidný v kritických chvílích, výkonný, ale současně lidský, když pohřbívá dvouletou dceru. Další Goslingův mistrovský výkon.

I samotný let prvního Apolla je pojat bez zbytečné heroické epiky (chybí scéna s vlajkou), zato velmi sugestivně a s prvotřídním synchronizováním obrazu a hudební složky. Skvělý, nádherný a podmanivý hold mužům, kteří létali do vesmíru a na Měsíc v technice, se kterou byste dnes nejeli ani do Krkonoš.