Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mladá fronta stahuje týdeník Euro z výzkumu čtenosti tisku Media projekt, zpochybňuje jeho výsledkyHráči dne

Nezvyklý tah na printovém trhu. Vydavatelství Mladá fronta (MF; na fotce ředitel Jan Mašek) stahuje ekonomický týdeník Euro z výzkumu čtenosti tisku Media projekt. Nelíbí se jí totiž některé výstupy výzkumu především v kontextu s čísly konkurence. "Je s podivem, že některé oborové tituly měly deset čtenářů na každý výtisk, zatímco jiné sotva tři. Týdeník Euro působí na českém trhu dvacet let, známe své čtenáře, stejně jako čísla z prodejů, ať již z předplatného, či ze stánků, a podle našeho názoru neodpovídají publikované údaje této realitě," tvrdí se v tiskové zprávě MF. Aktuální krok vydavatelství Františka Savova by měl otevřít diskusi o "změnách způsobu měření čtenosti tištěných titulů v rámci projektu".

Výzkum čtenosti realizují od roku 2013 společnosti společnosti Stem/Mark a Median, jeho zadavateli jsou Unie vydavatelů a Asociace mediálních agentur (ASMEA).

Doplňujeme reakci Unie vydavatelů: "V letech 2016 a 2017 proběhla příprava nové etapy realizace výzkumu Media projektu, která byla zahájena od 1. ledna 2018 a úplné výsledky budou k dispozici letos v srpnu. V rámci přípravy této nové etapy výzkumu byly posouzeny všechny aspekty výzkumu zejména s ohledem ke stavu vývoje tiskového trhu a byly zohledněny i zahraniční poznatky. Zadavatelé se budou výsledky výzkumu ve spolupráci s Milanem Tučkem ze Sociologického ústavu Akademie věd i realizátory zabývat i nadále, zejména poté, co budou k dispozici výsledky za první pololetí realizace nové etapy výzkumu. Z tohoto hlediska se domníváme, že nyní, kdy probíhá nová etapa výzkumu teprve ve druhé čtvrtletní fázi, ale celkové výsledky ještě nejsou k dispozici, je předčasné dělat zásadní závěry o ukončení sledování konkrétního titulu ve výzkumu. Vydavateli týdeníku Euro nabízíme, že u realizátorů výzkumu zajistíme provedení analýzy vývoje čtenosti tohoto titulu i v minulých letech."

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

reklama

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.