Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Největší gramofirma Universal Music zvedla obrat nad 230 milionůHráči dne

16. 1. 2019

Největší hudební vydavatelství na trhu, společnost Universal Music (UM), popáté v řadě navýšilo obrat. Ten za rok 2017 dosáhl 223 milionů korun, v meziročním srovnání o 20 milionů korun více. Podle zástupců firmy se na růstu podílely hlavně streaming a příjmy z koncertní činnosti. Z celkového čísla na prodej práv k hudebním dílům připadlo 157 milionů (o rok dříve 132 milionů), na prodej fyzických nosičů 63 milionů (67 milionů korun). Čistý zisk předloni činil 6,8 milionu korun, v roce 2016 to bylo 1,3 milionu korun.

Podle statistik Mezinárodní federace fonografického průmyslu Universal Music v roce 2017 na trhu drželo 26,5 procenta, druhá gramofirma Warner Music 20,1 procenta. K nejprodávanějším titulům UM ve sledovaném období patřila alba Kryštof (foto): 25 (ve spolupráci s Richmond Production), Imagine Dragons: Evolve, U2: Songs of Experience a Pavel Šporcl: Christmas On The Blue Violin.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Česká televize: nový seriál Zkáza Dejvického divadla začne vysílat od pondělí 4. března, 21:05. Režie Miroslav Krobot, 6 epizod.

  • Seznam.cz: majitel a miliardář Ivo Lukačovič opouští pozici předsedy představenstva Seznam.cz a nadále nebude ani jeho členem. Na pozici předsedy představenstva se budou střídat tři stávající místopředsedové. Změna v čele statutárního orgánu proběhne vždy jednou za čtyři měsíce. Prvním předsedou představenstva se v novém uspořádání stává Pavel Zima, v červnu tohoto roku ho ve funkci vystřídá Tomáš Kapalín.

  • TV Nova: nasadí nový řachací seriál Kameňák od pátku 22. února, prime time. V hlavních rolích Václav Vydra, Pavel Kikinčuk, Veronika Žilková, Martin Dejdar, Alice Bendová a Oldřich Navrátil.

reklama

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.