reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nielsen Admosphere bude měřit televizní sledovanost v Česku až do roku 2027 Hráči dne

16:35, 28. 6. 2022
Televize Aleš Borovan

Asociace televizních organizací, která zastupuje hlavně největší televizní hráče (Nova, ČT, Prima), podepsala smlouvu s Nielsen Admosphere (NA) na další crossplatformní měření sledovanosti televizního vysílání v Česku. Deal (na fotce druhá zprava Vlasta Roškotová, jednatelka ATO, a druhá zleva Tereza Šimečková, šéfka NA) platí na roky 2023 až 2027. NA měřil televizní sledovanost posledních 20 let.

Klienti budou mít k dispozici data z měření sledovanosti nejen na televizích (které se dlouhodobě realizuje metodou peoplemetrů), ale také na dalších platformách, jako jsou PC, notebook, smartphone nebo HbbTV na smart televizích. "Nová vlna měření akcentuje kromě jiného trend nelineárního sledování televizního obsahu na klasických i internetových platformách a společné reportování výsledků. Rozšíření funkčností v oblasti nelineárního sledování (timeshiftu) přinese i „vlajková loď“ projektu, software Adwind Kite Lite (Lite je základním modulem software)."

Projekt do budoucna podle zástupců ATO umožňuje další rozšiřování (na základě modulů z nabídky Nielsen Admosphere) tak, aby i do budoucna pokrýval měnící se potřeby televizního trhu. Některé z těchto řešení – jako využití Return Path Dat z IPTV nebo další rozšíření crossplatformních funkcí - se diskutují i v současné době.