Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nogup agency začne točit film podle knihy slovenského bosse podsvětí a gangstera ČernákaHráči dne

19. 6. 2018

Produkční společnost Nogup agency (na fotce spolumajitel Jiří Jurtin), která stojí za filmy Czech Made Man, Hranaři, Babovřesky či Lída Baarová, získala exkluzivní filmová práva na příběh největšího slovenského mafiána z vrcholu Mečiarovy éry Mikuláše Černáka. Tomu se připisuje několik desítek vražd v průběhu 90. let, ve vězení pak napsal knihu Ako som prelomil mlčanie. "Kmotrovská" story o bossovi všech bossů Mikuláši Černákovi alias Mikym se začne točit počátkem příštího roku 2019. Předpokládaný termín premiéry je první kvartál roku 2020.

V současnosti si Černák odpykává doživotní trest za mnohonásobné vraždy, při nichž se svým gangem krutě likvidoval nejen mafiánskou konkurenci, ale údajně pracoval i na objednávky od tajné služby a z vysokých byznysových a politických kruhů. Po 16 letech mlčení v přísně střežené cele, když jeho nejbližší kumpáni porušili slib věrnosti a začali na něj "práskat", konečně promluvil i on a Nogup získala exkluzivní práva na filmové zpracování jeho životního příběhu.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Lion Nurun: agentura nyní již vlastněná Publicisem v roce 2017 utržila 11 milionů korun. V meziročním srovnání o 9,5 milionů více. Čistý zisk vyskočil z jednoho milionu na 1,7 milionu korun.

  • FAVI.cz: vyhledávač nábytku, ve které většinu drží investiční skupina Pale Fire Capital, čerstvě expanduje do Maďarska. Je to další zahraniční trh po Slovensku, Rumunsku a Polsku, kam FAVI vstoupil v roce 2017.

  • TV Nova: nová řada pořadu Mise nový domov (přestavby domovů s příběhem) s moderátorkou Terezou Pergnerovou odstartuje ve středu 31. října.

reklama

Hit dne

Ochutnávka z nové desky. VNV Nation: When is the Future?

  • Na turné

    Chinaski
    05. 10.07. 12.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

První člověk

Konečně po dlouhé době biják, který je "velký" a přitom současně chytrý, "hluboký". Třetí celovečerní film mladého Damiena Chazelleho (povedené snímky Whiplash, La La Land) První člověk o americkém kosmonautovi Neilovi Armstrongovi opět osvědčuje nesmírný talent, inteligenci a kreativitu hlavního tvůrce. Zvláště, když má po ruce úžasný scénář Joshe Singera (WikiLeaks, Spotlight).

Pečlivost, důraz na autenticitu, dar osobitého vyprávění, skvělé vedení herců - to je to, co diváka napadne při sledování příběhu prvního člověka na Měsíci. Již úvodní scéna letu Armstronga v experimentálním raketovém letadle X-15 vás katapultuje přímo do kabiny rozklepaného pekelného stroje, který se každou chvíli může buď rozbít o Zemi nebo odplout do neznámého vesmíru. Je to tak strhující a ohromně natočená pasáž, že se slabším povahám může udělat nevolno.

Technicky a řemeslně se jedná o film extratřídu. Spíše než mezník v dějinách a s ním spojený patos Chazelleho zajímá, kdo byli první průkopnici vesmírného létání. Ryan Gosling v hlavní roli opět (je to již druhá spolupráce s režisérem) předvádí ze sebe to nejlepší. Jeho Armostrong je ledově klidný v kritických chvílích, výkonný, ale současně lidský, když pohřbívá dvouletou dceru. Další Goslingův mistrovský výkon.

I samotný let prvního Apolla je pojat bez zbytečné heroické epiky (chybí scéna s vlajkou), zato velmi sugestivně a s prvotřídním synchronizováním obrazu a hudební složky. Skvělý, nádherný a podmanivý hold mužům, kteří létali do vesmíru a na Měsíc v technice, se kterou byste dnes nejeli ani do Krkonoš.