Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nogup agency začne točit film podle knihy slovenského bosse podsvětí a gangstera ČernákaHráči dne

19. 6. 2018

Produkční společnost Nogup agency (na fotce spolumajitel Jiří Jurtin), která stojí za filmy Czech Made Man, Hranaři, Babovřesky či Lída Baarová, získala exkluzivní filmová práva na příběh největšího slovenského mafiána z vrcholu Mečiarovy éry Mikuláše Černáka. Tomu se připisuje několik desítek vražd v průběhu 90. let, ve vězení pak napsal knihu Ako som prelomil mlčanie. "Kmotrovská" story o bossovi všech bossů Mikuláši Černákovi alias Mikym se začne točit počátkem příštího roku 2019. Předpokládaný termín premiéry je první kvartál roku 2020.

V současnosti si Černák odpykává doživotní trest za mnohonásobné vraždy, při nichž se svým gangem krutě likvidoval nejen mafiánskou konkurenci, ale údajně pracoval i na objednávky od tajné služby a z vysokých byznysových a politických kruhů. Po 16 letech mlčení v přísně střežené cele, když jeho nejbližší kumpáni porušili slib věrnosti a začali na něj "práskat", konečně promluvil i on a Nogup získala exkluzivní práva na filmové zpracování jeho životního příběhu.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

reklama

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.