Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Novinář Marek Wollner po dohodě odchází z veřejnoprávní České televize Hráči dne

13:05, 13. 1. 2023
Televize Aleš Borovan

Reportér Marek Wollner (foto) odchází z České televize. Wollner byl v posledních týdnech objektem interního šetření ČT v rámci kauzy údajného sexuálního obtěžování v týmu pořadu Reportéři ČT. "Tento krok je výsledkem vzájemné dohody, náročné pro obě strany. Česká televize považuje Marka Wollnera za jednoho z nejlepších novinářů v zemi, který za 17 let svého působení v redakci Zpravodajství odvedl mimořádnou práci v oblasti investigativní žurnalistiky," tvrdí ČT.

"Náročnosti příprav takového pořadu odpovídají i nároky kladené na jeho autory. V tomto ohledu může Česká televize rozumět tomu, že při práci na pořadu vznikají přirozeně také vypjaté situace. Je povinností ČT vytvářet pro všechny své zaměstnance takové prostředí, které je důstojné a ve kterém se cítí dobře. Jakkoli nic nenaznačuje tomu, že by došlo ze strany Marka Wollnera k jednání, jež by neslo znaky trestného činu, vnímají v tuto chvíli obě strany ukončení spolupráce jako krok, který napomůže stabilizovat situaci v redakci a zastaví poškozování dobrého jména ČT," uvedly Kavčí hory.

Wollner měl v rámci výše uvedené kauzy podat podnět na kolegyni Noru Fridrichovou z pořadu 168 hodin. Jak jsme dříve upozorňovali, hlavní problémy pořadů jako Reportéři ČT, 168 hodin nebo Newsroom ČT24 ale tkví jinde, než je výše uvedená kauza (byť nechceme sexuální obtěžování a bossing snižovat, z velké části je to však tvrzení proti tvrzení). A to sice v dlouhodobém porušování zákonů nebo etického kodexu ČT, tak jak to konstatovaly Rada ČT a velká vysílací rada.

O průšvizích výše uvedených pořadů jsme psali opakovaně (viz zdezde nebo zde). Ostatně, i autorka textu o Wollnerově údajném bossingu Markéta Dobiášová, která kauzu spustila, loni na podzim 2022 v dalším článku poukázala na to, že Wollner měl údajně zastavit investigaci o podivných aktivitách politika STAN Petra "Slepičáka" Hlubučka (rovněž kauza Dozimetr) v pražských Lysolajích. To by bylo pro renomé zpravodajství a publicistiky ČT mnohem větší průšvih.

Sdílejte článek: