reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nový nápad EU směřuje k poškození značné části internetového byznysu Hráči dne

18:13, 28. 10. 2017

Po telekomunikacích, finančním odvětví, bezpečnostním sektoru atd. se EU rozhodla zaškodit i internetovému byznysu: po nesmyslné a nákladné reformě ochrany osobních údajů (GDPR, vstoupí v platnost v květnu 2018) přichází z Bruselu další morová rána. Před několika dny Evropský parlament (EP) přijal vlastní restriktivní stanovisko k návrhu nařízení ePrivacy (nařízení o soukromí a elektronických komunikacích), které reviduje směrnici o cookies. To by de facto mohlo vést ke značnému omezení obchodního modelu založeném na příjmech z cílené reklamy.

Plánovaná novinka ohrožuje nejen cílenou reklamu, ale i měření návštěvnosti. Již tak dost vachrlatá ekonomika řady online médií  a služeb podle všeho přijde o část výnosů. Podle Sdružení pro internetový rozvoj "vydavatelé nebudou schopni zacílit na své publikum efektivně, nebude možné prokázat, že adresáti reklamu viděli, a taková inzerce ztratí svůj smysl, a tím i hodnotu pro inzerenty". Nyní se čeká na stanovisko Rady EU k ePrivacy.

Z českých europoslanců hlasovali pro návrh Petr Ježek, Kateřina Konečná, Jiří Maštálka, Olga Sehnalová, Pavel Poc, Jan Keller, proti návrhu Dita Charanzová, Pavel Telička, Martina Dlabajová, Evžen Tošenovský, Jan ZahradilLuděk Niedermayer, Stanislav Polčák, Michaela Šojdrová, Jaromír Štětina, Pavel Svoboda, Tomáš Zdechovský (hlasování zde). Zapamatovat.