Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Obrat majitele Zásilkovny v prvním pololetí 2019 narostl o 72 procentHráči dne

06:53, 22. 8. 2019

Podnikání logistické podnikatelky Simony Kijonkové (foto) utěšeně roste. Skupina Packeta, která vlastní logistickou firmu Zásilkovna, v prvním pololetí 2019 zaznamenala obrat ve výši téměř 425 milionů korun. V meziročním srovnání jde o 72procentní nárůst. Od ledna do června 2019 přepravila Packeta více než 7,5 milionů zásilek (meziročně + 70 procent). Počet výdejních míst za první letošní půlrok vzrostl o 514 z 2142 na 2656. Cílem pro letošní rok je 4500 výdejních míst v rámci celé skupiny, v České republice 3 tisíce.

"Dosavadní růst v letošním roce považuji za velmi úspěšný. Nejde ale jen o čísla. Pro klienty jsme připravili hned tři novinky. V dubnu to byla služba Mezi námi umožňující doručování zásilek mezi fyzickými osobami, v květnu nabídla Zásilkovna, jako první firma ve střední a východní Evropě, robotické výdejní místo Z-bot a od července jsme spustili přepravu zboží do všech zemí EU a do Ruska, což byl jeden ze strategických cílů skupiny pro letošní rok. Nyní jsou naším cílem země mimo Evropu. Do tří let chceme být logistickou platformou pro celý svět," uvedla Kijonková.

V celém letošním roce očekává Zásilkovna a firmy ve skupině Packeta obrat ve výši 1,3 miliardy korun a 18,5 milionů přepravených zásilek.  Hlavním motorem růstu budou inovace. "Dnes nám Zásilkovna v ČR generuje 76 procent celkového obratu skupiny, zbytek připadá na zahraničí. Za klíčový cíl pro následující období považuji otočit procento obratu tak, aby většina příjmů skupiny přicházela ze zahraničních entit," doplnila Kijonková.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vinyla: vítězové IX. ročníku hudebních cen - deska roku: Plastová okna (kapela B4), objev roku: Margo a počin roku: aktivity žižkovského klubu Punctum.

  • FTV Prima: další vítězství pro primácký seriál Slunečná. Úterý 25. února, Slunečná 1,259 milionu diváků v cílovce 15+, Ordinace v růžové zahradě II 930 tisíc v téže kategorii.

  • PPF: investiční skupina se ohradila proti snaze Pirátů, kteří požádali americký Kongres o prošetření plánovaného prodeje skupiny CME včetně Novy do rukou PPF. "Ze skutečnosti, že podnikáme také v Číně, kde stejně jako my podnikají tisíce dalších západních firem, nelze vyvozovat nic o našem světonázoru... Znovu opakujeme, že PPF kupuje CME jako doplněk ke svému telekomunikačnímu byznysu."

  • Rixo.cz: online pojišťovací služba z rodiny Home Credit má novou tiskovou mluvčí, Michaelu Bartošovou. Ta dříve pracovala například v PR agentuře FleishmanHillard nebo byla u zrodu a rozvoje společnosti Programmatic Media.

  • Košík.cz: nově závozovou oblast rozšiřuje zhruba o 100 tisíc obyvatel čtyř polabských měst - Kolína, Kutné Hory, Poděbrad a Nymburka. Pokračuje tak ve strategii pokrývání takzvaného pražského metropolitního prstence.

  • Walt Disney: z pozice výkonného ředitele odstupuje dlouholetý manažer Bob Iger. Na jeho místo nastoupí dosavadní šéf divize parků Bob Chapek. Ten ve firmě pracuje od roku 1993. Iger bude pokračovat jako předseda představenstva.

  • Český telekomunikační úřad: vydal tiskovou zprávu, podle které šéfka Rady ČTÚ Hana Továrková není ve střetu zájmů, "jak na základě svého šetření potvrdilo i Ministerstvo spravedlnosti ČR". "Šetření, které ve věci paní Továrkové ministerstvo spravedlnosti provedlo, ukázalo, že paní Továrková ve lhůtě stanovené zákonem ukončila veškeré své angažmá," mělo uvést ministerstvo.

  • Česká asociace esportu: stala se jedním z 23 zakládajících členů bruselské  Evropské esportové federace. Úkolem federace bude "sjednotit evropské organizace, týmy a hráče a společně pracovat na dalším rozvoji esportu", který ve světě sleduje údajně na 500 milionů diváků.

  • Carvago: automotive startup expanduje za hranice. V první fázi se pro B2B partnery otevírá ve třech zemích západní Evropy – v Německu, Francii a Dánsku – a další regiony budou postupně přibývat.

Recenze

V síti

Jeden z nejdůležitějších dokumentů, který v Česku vznikl v posledních letech a který má potenciál alespoň trochu zlepšit neutěšené a šokující poměry. Film Barbory Chalupové a Víta Klusáka o zneužívání dětí na internetu má pro rodiče znepokojující a burcující zprávu: sexuální predátoři a pedofilové se dostali do pokojíčků našich dětí. Děje se tak brutálním způsobem (včetně vydírání, zastrašování), až v neuvěřitelně masové míře a s drtivým a nevypočitatelným dopadem na životy dospívajících.

Je vlastně s podivem, že to nikoho z filmařů nenapadlo dříve. Tři figurantky, které vypadají na cca 12 (ve skutečně se jedná o zletilé slečny), 3 pokojíčky vzniklé ve studiu a prošpikované kamerami a několik profilů na komunikačních platformách jako Facebook, Lidé.cz (Seznam.cz), Skype atd. Výsledkem je za deset dní cca 2,5 tisíce potenciálních sexuálních predátorů, příval tu více, tu méně lstivých ataků, triků, manipulací a pobídek k sexuálnímu chování, odkazů na porno, úchylky atd. V některých případech situace vyeskalovala až do učebnicového vydírání.

Nejen závěrečná setkání figurantek s některými predátory tváří v tvář pod dohledem skrytých kamer ukázala, že část těchto postaviček jsou směšní, nešťastní a nějakým způsobem frustrovaní lidé. To by nás však nemělo zmást. To jak v masovém měřítku, s jakou rychlostí a v podstatě bez překážek jsou naše děti na netu vystaveny predátorským praktikám plus fakt, že mezi záplavou bizzarních figurek se objevilo několik skutečně zlých lidí, by v každém rodiči mělo spustit ten nejnaléhavější alarm. Je dobře, že s povedeným a potřebným filmem (český dokument letos těžko nabídne důležitější titul) teď bude pracovat ministerstvo školství a policie. Ale hlavně: mluvme s našimi dětmi, nenechávejme je v tom samotné.