reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Obrat Schindlerovy marketingové agentury Business Factory klesl o 15 procent Hráči dne

Technologicko-marketingová agentura Business Factory, kterou ovládá podnikatel Karel Schindler (foto; dříve Tlusťák), v roce 2021 utržila 193,5 milionu korun (včetně přefakturací). V meziročním srovnání to je pokles o 50 milionů. Celkový obrat činil 218 milionů, o rok dříve to bylo 256 milionů korun (meziročně minus 15 procent).

"Toto snížení bylo způsobeno zejména nižšími klientskými budgety, dedikovanými do ad spendu z důvodu celosvětové ekonomické krize a post-pandemické nálady." Pokles by měl podle konzervativního odhadu firmy pokračovat i v letošním roce, a to opět ve výši 15 procent. "Zejména z důvodů nestabilní ekonomické situace na relevantních trzích, zvyšující se inflace, doznívající pandemie a probíhajícího válečného konfliktu na Ukrajině." Čistý zisk se ve sledovaném období snížil z 10,7 milionu na 5,3 milionu korun.

Hlavním příjmem BF jsou fee od klientů za odbavené reklamní kampaně na Facebooku a platformách Google. Agentura provozuje kromě dvou kanceláří v Česku (PrahaBrno) další pobočky ve Varšavě  (od podzimu 2016) a v Dubaji (od podzimu 2017). Firma od letošního roku buduje novou firmu Xnauts.io, zaměřenou na segment AR.