Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Peníze po ztrátovém Zootu chce zpět Alza.cz, Moneta Money Bank nebo LiftagoHráči dne

15. 3. 2019

Po ztrátovém e-shopu Zoot, na jehož majetek soud vyhlásil tříměsíčním moratorium na ochranu před věřiteli (do konce dubna 2019), chce podle záznamů v insolvenčním rejstříkuzpět peníze doposud 7 společností. Své pohledávky do insolvenčního řízení přihlásily kupříkladu Moneta Money Bank (862 tisíc korun), Alza.cz (téměř 13 tisíc), ČSOB Factoring (326 tisíc) nebo Liftago (17 tisíc). To jsou většinou drobné.

Zoot k 15. lednu 2019 evidoval závazky ve výši 472 milionů korun. Z toho 151 milionů bylo po lhůtě splatnosti více jak 30 dnů a závazky ve výši 65 milionů bylo po lhůtě splatnosti více jak 3 měsíce (!). Podle návrhu moratoria Natland Finance investiční fond vlastnil pohledávky v celkové výši téměř 135 milionů korun (z toho velká část splatnost 19. prosince 2018). Později přikoupil další pohledávky. Spoluvlastníky Zootu jsou Oldřich BajerLadislav Trpák nebo fond 3TS Capital Partners.

Insolvenčním správcem byla stanovena společnost Konreo. Krizovým manažerem na pozici ředitele e-shopu se stal Lukáš Uhl (ex-Dámejídlo.cz). Součástí krizového plánu má být kromě jiného radikální seškrtání nákladů na marketing a propagaci. Ty loni spolkly 180 milionů korun, letos to nemá být více než 60 milionů. Zavřít by se mělo 12 z celkového počtu 28 výdejen zboží.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Zásilkovna: logistická firma nasazuje robotické zařízení pro výdej zásilky Z-bot. První Z-bot je umístěn v OC Chodov v Praze. Maximální kapacita Z-botu je až 315 zásilek denně. Pokud se služba ujme, Zásilkovna umístí zařízení v dalších obchodních centrech (Praha a další města Česka).

  • Live Nation: koncertní agentura přiveze do Česka koncert jazzového klavíristy Herbieho Hancocka. Akce se uskuteční na podzim v Praze v nové hale O2 universum.

  • Axocom: vlastnictví televizní firmy bylo převedeno z mediální podnikatelky Eriky Luzsiczy na slovenskou společnost Elite Development. Tu podle slovenského obchodního rejstříku ovládá Luzsicza ze 100 procent.

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

reklama
  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.