Úspěšný start dokumentárního kanálu Prima Zoom významně posílil postavení programového ředitele Petra Vladyky, jehož tým na projektu pracoval. Uvnitř FTV Prima se dá očekávat určité oslabení či úplné vyrušení tlaků na jeho odchod.
Vivantis: dle očekávání, antimonopolní úřad soutěžiteli Allegro.eu (majitel Mall Group a We/Do) povolil možnost nepřímo výlučně kontrolovat část společnosti Vivantis, která se zabývá "nákupem reklamního prostoru v médiích".
Carvago: evropské online tržiště s ojetými vozy dle vlastních údajů za uplynutý rok utržilo 750 milionů korun. Číslo se nedá ověřit v obchodním rejstříku, kde ještě není VZZ 2021. Carvago, které vzniklo jako český startup v říjnu 2020, prodává vozy už v sedmi evropských zemích. Do konce roku 2022 chce vstoupit i do Švýcarska a Španělska.
Miro Žbirka: na hudební trh se dostává posmrtné album popového zpěváka a skladatele Posledné veci, které vychází pod vydavatelstvím Universal Music. Je na něm dvanáct nových písní Mira Žbirky, které napsal v průběhu posledních dvou let a nazpíval krátce před svým odchodem. Čtyři z nich jsou zhudebněnými texty básníků Joža Urbana, Václava Hraběte a Daniela Heviera. Dokončením a produkcí alba byl Mekym pověřen syn David Žbirka. Spolu s anglickým producentem Patrickem Jamesem Fitzroyem desku nahráli v londýnském studiu KONK.
Nielsen Admosphere: porovnání ceníkových hodnot reklamního prostoru v českých médiích za duben 2022 a duben 2021 - televize 6,565 miliardy korun (meziročně plus 22 procent), tisk 1,654 miliardy (plus 15 procent), rádio 740 milionů (plus 36 procent) a OOH 439 milionů (77 procent).
Bionaut: produkční společnost Vratislava Šlajera na aktuálně běžícím Filmovém trhu (Marché du Film) v Cannes představí několik filmových projektů. Například anglicky mluvený thriller Úpal britského scénáristy Davida Blooma v režii Štěpána FOK Vodrážky (česko-chorvatsko-dánská koprodukce), adaptaci knižního bestselleru Prašina Vojtěcha Matochy nebo filmovou verzi pokračování seriálu #martyisdead s názvem #annaismissing. Pod hlavičkou Bionaut Dark producenti prezentují kolekci připravovaných žánrových filmů a hororů, která obsahuje novinky od režisérů, jako Andy Fehu, Pavel Soukup Emil Křižka, Lukáš Bulava nebo Jan Haluza.
Mall Group: český marketplace Mall Partner nyní eviduje přes 4500 obchodníků. Jen za duben jich na Mallu přibylo téměř 400.
Teaser k připravovanému filmu Jan Žižka.
Další linie Marvelu, která volně navazuje na Avengery a která ještě u prvního dílu Doctor Strange (2016) mohla působit ambiciózně a slibně, se propadla do bezradnosti a svazáctví. Na vině je především scénář, který místy nedrží pohromadě, takže se běžný divák v příběhu ztratí, a nepřekvapivě rovněž i politická korektnost.
Nejde o to, že téma paralelních světů je samo o sobě dost komplikované téma, a jen málokterý filmař má na to dostatečný talent, aby jej pojal přehledně pro diváka a současně věrohodně a do hloubky. Je třeba nastavit i zákonitosti jednotlivých dimenzí a motivy a směřování jednotlivých postav tak, aby v příběhu netrčely logické díry z hlediska narace. Režisérovi Samovi Raimimu (Spider-Man 3, Spider-Man 2) se to bohužel nepovedlo. Uprostřed běsnění digitálních efektů divák ztrácí nit a vlastně mnohdy neví, proč jednotlivé figury, dělají to, co dělají a proč nedělají něco smysluplnějšího.
Příval politické korektnosti a woke ideologických výstřelků v posledních filmech Walt Disney/Marvel Studios, které škodí filmařině samotné, snad ani nemá smysl komentovat. Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství jde však mnohem dál. Samozřejmě se zde objeví křečovitý motiv dívky, která má "dvě mámy", což film katapultuje do dimenze konjunkturálního jasánkovského snažení.
V další a další dimenzi se pak objevuje nejrůznější woke a korektní kombinace původních marvelovských postav - tedy ideologické a tedy trapné. Vše by pak mohlo vyústit do posledního levelu (který se zde naštěstí neobjeví), kdy Captaina Americu ztvární legendární jednonohá mentálně retardovaná lesbická černoška. A pak už jenom zhasneme. S takovým gulášem si neporadí ani velmi solidní herectví Benedicta Cumberbatche v hlavní roli.
Copyright © 2012 - 2022 Aleš Borovan, všechna práva vyhrazena.
Webové stránky Borovan.cz provozuje Aleš Borovan ales@borovan.cz.
Korespondenční adresa (pozvánky atd.): Aleš Borovan, Desk Room, Karmelitská 379/18, Praha 1 - Malá Strana, 118 00
Výroba: 2046, božíMédia Platforma: WordPress
Jakýkoliv přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti je bez předchozího souhlasu výslovně zakázáno.
RSS kanál poskytuje Borovan.cz výhradně pro osobní potřebu a nekomerční účely. Jakékoli komerční využívání obsahu Borovan.cz nebo jeho částí bez předchozího písemného souhlasu Aleše Borovana je zapovězeno.