Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Pořad ČT 168 hodin podle rady opět údajně porušil zákon, problém s vyvážeností Hráči dne

15:02, 22. 12. 2022
Televize Aleš Borovan

Problematický pořad České televize 168 hodin (screen s moderátorkou Norou Fridrichovou) na sebe opět upozornil údajným porušováním zákona (dle regulátora) a odbytou novinářskou prací. A jako takový je nepříjemnou koulí na noze pro ředitele ČT Petra Dvořáka a pro jeho aspirace na třetí mandát v čele Kavčích hor (volit se dle všeho bude v příštím roce). Rada pro rozhlasové vysílání (RRTV) u pořadu 168 hodin, konkrétně u reportáže odvysílané 24. dubna 2022 na ČT1 (viz zde), čerstvě konstatovala porušení zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Reportáž se kromě jiného týkala výroků ruských politiků a bývalého prezidenta České republiky Václava Klause.

Podle RRTV se v reportáži objevila nepravdivá souvislost/kontext ohledně Klausových výroků. "V pasáži po redakčním tvrzení "Sám Václav Klaus totiž často využívá ve svých úvahách přímo stanoviska ruských politiků." zařadil provozovatel, na způsob dokumentace předtím řečeného, vedle sebe dvojici vyjádření, z nichž datované vyjádření Václava Klause ze 14. dubna 2022 v realitě časově předcházelo prezentovanému vyjádření ruského ministra obrany S. Šojgu," uvedla RRTV ve svém stanovisku. Ta přitom má i vyjádření ČT k témuž.

Vyjádření Šojgua v reportáži nebylo datováno (opět odbytá novinářská práce, pozn. aut.), podle rady "avšak z veřejně dostupných zdrojů včetně záznamu pořadu Zprávy v 16 z 19. dubna 2022 na programu ČT24 lze zjistit, že se jednalo o vyjádření pozdějšího data, než bylo vyjádření Václava Klause. Použité vyjádření S. Šojgu tedy nemohlo být bezprostřední inspirací pro podobné vyjádření V. Klause. Tímto jednáním se provozovatel dopustil porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti," konstatovala rada. ČT má nyní 7 dní k nápravě od doručení tohoto upozornění.

Jak jsme psali již dříve, pořad 168 hodin má podle regulátorů delší dobu problémy s porušováním zákonů nebo Kodexu ČT. Porušení zákona v pořadu kupříkladu RRTV konstatovala například letos v létě v souvislosti s reportáží 168 hodin, odvysílané ze dne 12. června, která se zabývala tzv. "manželstvím pro všechny" (viz zde). Na porušení kodexu Kavek zase upozornila Rada České televize (viz zde). Prezidentský kandidát a miliardář Karel Janeček rovnou pořad 168 hodin obvinil z údajného "lhaní a manipulace" (viz zde).

Sdílejte článek: