Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Předsedou výkonné rady SPIR opět Hanák z MafryHráči dne

16:28, 29. 5. 2020

Výkonná rada Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), zvolená na květnové online valné hromadě, dnes opět potvrdila Michala Hanáka (foto) z vydavatelství Mafra na postu předsedy rady. Hanák bude předsedou třetí rok po sobě. Místopředsedy se stali Michal Feix (Seznam.cz) a Martin Picek (Mindshare). SPIR sdružuje silné hráče českého online průmyslu z řad poskytovatelů obsahu, připojení, mediálních a digitálních agentur a telekomunikačních operátorů.

"V době domácí karantény se ukázalo, jak důležitým komunikačním kanálem online je. Uživatelé trávili na internetu o polovinu více času. Proto se SPIR v následujícím období bude věnovat především budování silného a nezávislého online průmyslu, z něhož budou profitovat všechny články ekosystému. Tedy jak zadavatelé reklamy, digitální agentury, vydavatelé, tak uživatelé a stát," uvedl Hanák.

Do výkonné rady bylo zvoleno 14 z původních 15 členů: Marek Antoš (Internet Info), Jan Bambas (IPG Mediabrands CZ), Petr Bednář (VLM), Karel Brýna (Tiscali Media), Štěpán Burda (Economia), Michal Feix (Seznam.cz), Petr Hatlapatka (FTV Prima), který nahradit Daniela Grunta, Michal Hanák (Mafra), Jaroslav Kábele (ČTK), Martin Kyncl (TV Nova), Martin Picek (Mindshare), Martin Šebesta (Omnicom Media Group), Libuše Šmuclerová (Czech News Center), Michael Štádler (Adform). Novým členem se stal Michal Vodák ze společnosti Heureka Group, který již v minulých letech ve výkonné radě působil, a který nahradil Michala Majnuše z Dentsu Aegis Network Czech Republic.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Mighty Sounds: 16. ročník letního festivalu (punk, rock‘n’roll, reggae, hc, ska a rockabilly), přesunutý z roku 2020, proběhne 9. až 11. července 2021 na letišti Aeroklubu Tábor. Drtivá většina kapel z line-upu pro rok 2020 již potvrdila svou účast i v roce 2021, oznámily bez další podrobnosti pořadatelé.

  • Rixo.cz: do online pojišťovací služby z podnikatelského impéria Jiřího Šmejce se doposud registrovalo na 18 tisíc klientů. Na počátku roku to bylo 10 tisíc klientů. Zatímco v lednu zákazníci nahrávali v průměru 10 pojišťovacích smluv denně, nyní je to až 300 smluv za den. Služba chce mít do 3 let 5 procent pojišťovacího trhu v Česku.

  • Whalebone: brněnská technologická společnost, která podniká v oblasti internetové bezpečnosti, expanduje do Latinské Ameriky. S expanzí pomůže Adriana Dergam, která do května vedla korporátní komunikaci a udržitelné podnikání českého Vodafonu.

  • A11: vydavatelství lokálního a odborného tisku expanduje s titulem Náš Region na Moravu. Náš Region Brno je první moravskou mutací a celkově o již 33. novinami této značky. Firma potvrzuje svůj záměr výrazně vstoupit na Moravu a doplnit tak své portfolio lokálních novin a časopisů, které vydává v Praze, ve Středočeském kraji, Karlovarském kraji, Ústeckém kraji a v Libereckém kraji.

  • Premiere Cinemas Czech: menší řetězec multiplexů (Praha, Teplice, Olomouc) v roce 2018 utržil 124 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 14 milionů více. Čistý zisk se meziročně zvýšil ze 14 milionů na 21 milionů korun.

  • Asociace provozovatelů mobilních sítí: novým prezidentem oborové asociace se stává zkušený píárista Pavel Vlček. Bude odpovídat grémiu generálních ředitelů členů asociace a jejímu představenstvu. Vlček během své profesní historie řídil komunikaci a vnější vztahy ministerstva průmyslu a obchodu či Citibank, Rosatom a naposledy mBank. V uplynulých dnech byl opětovně zvolen předsedou výkonného výboru profesní organizace PR Klub.

  • Na turné

    Mirai
    21. 10.22. 11.
  • Hit dne


    První záběry z nového filmu Slávka Horáka. Premiéra v kinech 23. července.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.