Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
    
       
    
    

Prodeje na Mall.cz během Black Friday vyskočily meziročně o 50 procent Hráči dne

10:51, 4. 12. 2019

Vedle e-shopu Alza.cz růstová čísla během marketingové akce Black Friday (BF; začala již 18. října) hlásí rovněž konkurenční online obchod Mall.cz. Ten v průběhu BF prodal zboží v hodnotě 1,8 miliardy korun. Jde o meziroční růst o více než 50 procent. Tržby celé Mall Group (patří sem i Czc.cz, Košík.cz, Vivantis atd.) za stejné období dosáhly 4,7 miliardy korun, což znamená oproti loňskému roku růst o 60 procent.

Internetovým obchodům Mall se podle zástupců skupiny dařilo nejenom v Česku, ale i v ostatních zemích, kde skupina Mall působí. Rekordmanem bylo po celou dobu kampaně Chorvatsko, kde tržby meziročně rostly o více než 160 procent.

"Letošní Black Friday potvrdil, že tato akce oslovuje čím dál více Čechů. Od startu kampaně jsme viděli skokové růsty prodejů u většiny dárkových kategorií, od mobilních telefonů a drobné elektroniky přes hračky až po oblečení a doplňky," uvedl Oldřich Bajer, CEO Mall Group.

Majitel Mall Group je Petr Kellner (40 procent), Daniel Křetínský a spol. (40 procent) a Rockaway Jakuba Havrlanta (20 procent).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • FTV Prima: sledovanost hlavního kanálu Prima v letošním květnu dosáhla v hlavním vysílacím čase share 15,93 procenta v CS 15+, v celodni pak v totožné CS 13,41 procenta. Kromě seriálů zaujala na obrazovkách diváky i show Máme rádi Česko, jejíž rekordní díl sledovalo 7. května 868 tisíc diváků (share 21,52 procenta, CS 15+). Web iPrima v květnu navštívilo 5,14 milionu reálných uživatelů.

  • Český rozhlas: meziroční prodej DAB+ přístrojů v Česku vzrostl téměř o 140 procent. Na trhu také stoupl podíl přístrojů vybavených DAB+ technologií na 22 procent. Vyplývá to ze zprávy agentury GfK, která asociaci WorldDAB pravidelně zasílá "tvrdá" prodejní data z evropského trhu. "Český rozhlas se dlouhodobě věnuje rozvoji digitálního vysílání a loni udělal další významný krok tím, že rozšířil pokrytí v technologii DAB+ na 95 procenta populace Česka. Současně s tím spustil i masivní kampaň na podporu digitálního rozhlasového vysílání, která zasáhla miliony lidí," uvedl ředitel ČRo René Zavoral.

  • Pink Panther Agency: manažerská a produkční agentura Radka Havlíčka, která kromě jiného řídí byznys kapely Kabát, dostala úder během covidové pandemie. Její tržby v roce 2020 klesly ze 135 milionů na 5 milionů korun. Čistá ztráta dosáhla 7 milionů korun.

  • Podcast roku: v kategorii Veřejnoprávní podcast zvítězil pořad Vinohradská 12 (zároveň absolutní vítěz) z dílny Českého rozhlasu, sekci Autorský podcast ovládl pořad Opravdové zločiny moderátorek Evropy 2 Lucky Bechynkové a Báry Krčmové. O výsledku těchto dvou kategorií rozhodli posluchači na webu Podcast roku. Odborní porotci pak ještě vybrali vítěze dalších 7 kategorií: Byznys - Forbes Česko, Zpravodajství - Prostor X, Cestování - Travel Bible podcast, Zábava a lifestyle - Brocast, Sport - Angličan, Osobní rozvoj - Brain We Are CZ, Objev roku - Přepište dějiny.

  • TV Nova: během letních měsíců bude vysílat další díly seriálu Kameňák, které byly doposud k dispozici na Voyo, reprízy Policie Modrava, Kriminálka Anděl, Comeback nebo Okresní přebor, a blockbustery ze světa Marvel (Avengers: Age of Ultron, Captain America: Občanská válka, Avengers: Infinity War, Ant-Man a Wasp a Avengers: Endgame).

  • Jelen: popová kapela plánuje velký koncert 8. prosince 2021 ve velké hale O2 universum. Ta má kapacitu cca 4,5 tisíce posluchačů.

  • Hit dne


    Tři sestry: Já jsem Aleš

Recenze

Vojtěch Matocha: Prašina – Bílá komnata

Knihy Aleš Borovan

Poslední a patrně nejpovedenější díl dobrodružné trilogie Prašina o tajemné pražské čtvrti, ve které nefunguje elektřina, ani signál mobilních telefonů a jejíž předchozí příběhy přitáhly pozornost řady foglarovských čtenářů a příznivců ježka v kleci.

Spisovatel Vojtěch Matocha, v civilním životě vývojář softwaru pro mobilní telefony, v Bílé komnatě do značné míry vycizeloval vypravěčský styl Prašiny - rychlý spád a příběh, který se odehrává v krátkém časovém úseku a ve kterém akce střídá akci, nyní ještě prokombinoval s hlubšími ponory do minulosti a do nitra hlavních hrdinů, chlapce Jirky a dívky En.

Matocha zároveň omezil, byť zcela nepotlačil momenty, které trochu dráždily u předchozích dvou knih. Totiž velkou roli náhod, které v první Prašině a Černém merkuritu zhusta posouvaly děj kupředu. V Bílé komnatě je stavba a plynutí příběhu logičtější, kompaktnější a propracovanější. Zároveň si i třetí kniha uchovává jedinečnou atmosféru oprýskaných a zaprášených domů, dvorků a zapomenutých bytů, které vytvářejí magický kolorit čtvrti Prašina, ukrývající v sobě úžasné vynálezy záhadného vynálezce z 19. století Hanuše Nápravníka.

Výsledkem je skvělé dobrodružné čtení pro celou rodinu (byť primární cílení jsou dětští čtenáři nad devět let), které se směle může postavit vedle legendárních příhod Rychlých šípů ve Stínadlech. S napětím čekáme, kam se Matochova vypravěčská fantazie po uzavření (?) trilogie vydá dále.